TOPPSTUGAN TAR HÖGA KUSTEN TILL NYA HÖJDER

FriluftsByns Toppstuga på toppen av Skuleberget mitt i världsarvet är en av Höga Kustens mest populära besöksmål. Denna sommar kommer både Toppstugans öppettider och utbud att öka .

- Vi hoppas bjuda på en härlig atmosfär, roliga grillkvällar och mysiga spelningar säger Markus Sjöberg som tillsammans med kollegan Jana Damröse kommer hälsa besökare välkomna till världsarvets topp.

Med sitt läge på toppen av Skuleberget med utsikt över större delen av världsarvet är FriluftsByns Toppstuga ett av Höga Kustens mest populära besöksmål. Denna sommar har de besökare som vandrar, klättrar eller tar linbana upp för Skuleberget än mer att se fram emot. Markus Sjöberg och Jana Damröse som driver FriluftsByns Toppstuga har nämligen stora planer för sommaren:

- Vi vill göra FriluftsByns Toppstuga till en upplevelse mitt i den storslagna naturupplevelsen, säger Jana Damröse som har erfarenhet av café drift men den senaste tiden arbetat både som fotograf och filmproducent. Hon får medhåll av sin kollega fotografen och filmaren Markus Sjöberg som precis som Jana precis flyttat in i byn Docksta.
- Vi hoppas kunna bjuda på en härlig atmosfär, roliga grillkvällar och mysiga spelningar, säger Markus.

I och med nystarten kommer FriluftsByns Toppstugas öppettider att utökas till att hålla öppet ända fram till oktober.

- Intresset för Höga Kusten i allmänhet och FriluftsByn i synnerlighet har slagit alla våra förväntningar och då känns det naturligt att utöka öppettiderna, säger Jerry Engström, grundare av FriluftsByn och fortsätter, med Markus och Jana kommer vi ta nästa steg mot vårt mål att erbjuda upplevelser i världsklass.

• friluftsbyns toppstuga