Fjällräven lanserar Höga Kusten kollektion

Höga Kusten har på kort tid blivit en självklar mötesplats för friluftsentusiaster från hela världen. Nu släpper Fjällräven en High Coast kollektion inspirerad av området.

- Kollektionen är skapad för den typ av multiaktivt sommarliv som man hittar i just Höga Kusten säger Henrik Andersson, utvecklingschef för Fjällräven.

Höga Kusten har på vara några år blivit en mötesplats för friluftsintresserade människor från hela världen. Här samlas vandrare, paddlare och klättrare för att ge sig ut på äventyr i den världsunika naturen. Detta är något som friluftsföretaget Fjällräven uppmärksammat och nu lanserar man en kollektion med namnet High Coast, inspirerat av områdets variation av friluftsaktiviteter.

- Kollektionen är skapad för den typ av multiaktivt sommarliv som man hittar i just Höga Kusten, säger Henrik Andersson, utvecklingschef på Fjällräven. High Coast är en något lättare och svalare kollektion, utmärkt för bland annat vandring, kajakturer eller cykling. Med välskurna, rena linjer och med enbart de mest nödvändiga detaljerna har vi sparat vikt och ger möjlighet att packa smart.

High Coast kollektionen lanseras i både frilufts- och livsstilsbutiker i Europa, Asien och i Nordamerika i slutet av Mars. En väntad storsäljare är bland annat High Coast Wind Jacket som är sydd i vaxad polyamid och ekobomull. I kollektionen ryms även byxor, shorts och tröjor.

I Höga Kusten är man gläds man över kollektionen.
- Detta kommer inte bara sätta Höga Kusten på världskartan, det är även ett bevis på att Höga Kusten blivit en friluftsdestination att räkna med, nationellt som internationellt, säger Jerry Engström från FriluftsByn som arrangerar några av Höga Kustens mest populära äventyr.

• fjällräven
  • höga kusten