Happygolfer.se gör det möjligt att ta grönt kort online.

Happygolfer.se gör det möjligt att ta grönt kort online.

HappyGolfer.se lanserar nu en grönt kort kurs online som komplement till de redan fysiska kurserna man erbjuder. Vi tror att det rimmar bra med samhällets utveckling i stort att man skall kunna ta grönt kort digitalt. Det gör att man sänker tröskeln för de som vill börja spela golf säger Mattias Bohlin. De vi främst ser som målgrupp för det här är yngre personer som är vana att allting sker på en gång och via telefonen, det är precis de personerna som golfsverige sista åren har haft svårare att attrahera om man jämför med tidigare säger han. Vår generation är uppväxta med "tutorials-videos" och är vana att ta till oss information från video och sen får man lära sig själv genom idog träning. Vi gör också det mer tillgängligt för folk genom att man kan komma åt kursen direkt när du köper den, det gör att man snabbt kan komma ut på banan och börja spela fadderronder om man redan har slagit en del på driving rangen vilket många har utan att ha gått en kurs. Självklart kommer ett större ansvar att ligga på dig som individ att lägga ner tid på sin träning men i och med att man numer alltid har mobilen med sig kommer instruktionen bara vara några klick bort på happygolfer.se varje gång du är på en golfanläggning.