Succé för Sommarkortet

Nu reser 11 000 med Sommarkortet i Halland!
Idag den 4 juli har försäljningen av Sommarkortet slagit alla tidigare rekord och passerat "all-time-high" med 11 000 sålda Sommarkort.

2015 såldes totalt 8 018 Sommarkort, vilket gör att vi redan har ökat med nästan 3 000 Sommarkort mot föregående år. Därtill såldes 1 692 Sommarlovskort 2015, men även inräknat dessa har vi ökat med över 1 000 Sommarkort hittills i år.

- Det är fantastiskt roligt att så många tar chansen att resa kollektivt med Sommarkortet. Vi hoppas naturligtvis att de som reser med Sommarkortet upptäcker hur enkelt det är att ta sig till olika platser inom Halland eller att pendla med kollektivtrafiken och fortsätter att resa med oss efter sommaren, säger Yasmine Möllerström Henstam, kommunikation- och marknadschef på Hallandstrafiken.

Med Sommarkortet kan man resa hur mycket man vill i Halland under perioden 15 juni till 15 augusti för endast 650 kronor. Det innebär att Sommarkortet är fortsatt mycket förmånligt och försäljningen kommer med största sannolikhet inte stanna här.

- Det ska bli riktigt spännande att se var vi landar i år. Försäljningen av Sommarkortet har tidigare år varit starkast fram till mitten av juli, men i och med att vi i år sänkt priset till 650 kronor är Sommarkortet ett mycket förmånligt erbjudande och under en längre tid, fortsätter Yasmine.

Funderar man på om man tjänar på att köpa Sommarkortet kommer här några exempel. Man tjänar på att köpa Sommarkortet om man ska resa fram och tillbaka mellan nedan städer innan 15 augusti:

• 5 gånger Falkenberg – Halmstad
  • 3 gånger Halmstad – Kungsbacka
  • 5 gånger Varberg – Kungsbacka
  • 5 gånger Halmstad - Hyltebruk

För ytterligare information:

Yasmine Möllerström Henstam, Kommunikation- och Marknadschef Hallandstrafiken AB, tel 076-770 78 20, Yasmine.Mollerstrom-Henstam@hlt.se