Nytt rekord för Sommarkortet

Allt fler hallänningar upptäcker för varje år Hallandstrafikens populära Sommarkort och möjligheterna att under sommaren kunna resa kollektivt till ett mycket förmånligt pris i hela Halland. Sommarkortet har redan slagit alla tidigare rekord och har nu passerat hela 12 800 sålda Sommarkort.

2016 var ett succéår för Sommarkortet och försäljningen ökade då med nästan 30 procent jämfört med 2015. Då såldes totalt 11 878 Sommarkort. Det positiva resultatet fortsätter även i år och redan nu har försäljningen ökat med nästan 1 000 Sommarkort mot föregående år.

Det är fantastiskt roligt att så många tar chansen att resa kollektivt med Sommarkortet. Vår förhoppning är naturligtvis att de som reser med Sommarkortet upptäcker hur enkelt det är att ta sig till olika platser inom Halland eller att pendla med kollektivtrafiken och fortsätter att resa med oss efter sommaren, säger Yasmine Möllerström Henstam kommunikation- och marknadschef på Hallandstrafiken.

Med Sommarkortet reser man hur mycket man vill i Halland under perioden 15 juni till 15 augusti för endast 650 kr. Kortet gäller på alla bussar i Halland (inklusive Västtrafiks bussar i Kungsbacka kommun) samt Öresundståg, Pågatåg, Krösatågen och Västtågen inom Halland.

Eftersom Sommarkortet endast kostar 650 kr är det ett mycket förmånligt erbjudande och även om vi nu gått in i juli tjänar man i många fall fortfarande på att köpa Sommarkortet. Köper man till exempel Sommarkortet idag den 11 juli kostar det endast 18,10 kr per dag och då kan man resa i hela Halland. Har man planerat att resa fram och tillbaka mellan exempelvis nedan städer innan den 15 augusti, tjänar man på att köpa Sommarkortet om man ska resa:

• 4 gånger Falkenberg – Halmstad
  • 2 gånger Halmstad – Kungsbacka
  • 4 gånger Varberg – Kungsbacka

För ytterligare information kontakta:

Yasmine Möllerström-Henstam, Kommunikation- och Marknadschef