Hallandstrafiken söker Videobloggare

Hallandstrafiken har just nu sannolikt sommarens roligaste jobb ute på annons. Vi söker två videobloggare som under en månads tid – antingen juni eller juli – ska resa runt i Halland och skapa filmberättelser. Filmerna kommer sedan publiceras i våra sociala medier.

Hallandstrafiken arrangerar nära 50 000 resor i Halland varje dag. De operatörer vi har avtal med kör årligen mer än två miljoner mil i vår regi. Vi är därmed en stor del av alla hallänningars liv.

Till sommaren 2017 kommer vi för sjunde året i rad att erbjuda Sommarkortet. Med Sommarkortet kan man resa hur mycket man vill i Halland under perioden 15 juni – 15 augusti. Vår förhoppning är att både hallänningar och turister ska kunna upptäcka vad Halland har att erbjuda under sommaren.

Att vi nu söker två videobloggare är ett nytt sätt att lyfta Hallandstrafiken som en del av Halland. Vi vill med denna satsning visa på vad Halland har att erbjuda under sommaren, samtidigt som vi lyfter möjligheterna med Sommarkortet och kollektivtrafiken, säger Yasmine Möllerström-Henstam Kommunikation- och Marknadschef på Hallandstrafiken.

I den här rekryteringen är Hallandstrafiken intresserade av alla åldrar. Ung eller äldre – det är vad personen i fråga har att berätta som är av betydelse.

För ytterligare information kontakta:

Yasmine Möllerström-Henstam, Kommunikation- och Marknadschef