Eventbiljett till de extrainsatta nattågen

Som vi tidigare informerat om sätter vi in extra nattåg i samband med Håkan Hellström, Iron Maiden och Bruce Springsteen konserterna i Göteborg. För att underlätta för de resenärer som ska gå på någon av dessa konserter har vi tagit fram en tur och retur eventbiljett som enkelt köps i vår mobilapp. Biljetten köper man samma dag som man ska resa. Sedan är det bara att hoppa på tåget och njuta av konserten.

Sök efter Hallandstrafiken i mobilens appbutik för att ladda ner appen.

Priset kommer ligga på samma nivå som en biljett med reskassa. Vi har valt att lägga priset på den nivån för att förenkla för våra resenärer och för att undvika kö och trängsel vid biljettautomaterna i Göteborg på vägen hem, när alla ska till tåget samtidigt. Med eventbiljetten köper man biljetten innan man åker upp till Göteborg, vilket innebär att returbiljetten redan är fixad inför hemresan efter konserten.

- Det känns riktigt roligt att kunna göra biljettköpet enkelt för våra resenärer som ska upp till konserterna i Göteborg. Nu kan de på ett smidigt sätt köpa biljetten i vår mobilapp och sedan är allt klart. Ingen behöver köa vid automaterna, utan alla kan istället gå direkt till tåget efter konserten, säger Yasmine Möllerström Henstam Kommunikations- och Marknadschef på Hallandstrafiken.

Eventbiljett Eventbiljett

De extrainsatta Öresundstågen avgår kl. 00:25 från Göteborg och vidare ner mot Malmö den 4, 5, 17, 25 och 27 juni, samt den 23 juli. Tågen kommer göra uppehåll enligt ordinarie tidtabell, inklusive Åsa Station.

Då framförallt Bruce Springsteen är känd för att ha långa konserter så ser vi även över möjligheten att kunna sätta in ytterligare en avgång kl. 00:55. Vi kommer informera om detta så snart vi får besked.

För vidare information kontakta kommunikations- och Marknadschef, Yasmine Möllerström Henstam, på telefon: 0767 – 70 78 20.