400 000:e resan med Falkenbergs stadstrafik!

400 000:e resan med Falkenbergs stadstrafik!

Idag  genomfördes den 400 000:e resan under 2012 med stadstrafiken i Falkenberg. Detta är nytt reserekord och Hallandstrafiken var på fredags förmiddagen på plats vid bussterminalen för att gratulera den lyckliga resenären.

Sedan 2008 har en rad olika åtgärder gjorts för att erbjuda en mer attraktiv kollektivtrafik i Falkenberg. Som bekant så flyttades tågstationen 2008 ut till sitt nuvarande läge och samtidigt infördes en sk Tågpendel, dvs en busslinje (linje 10) som trafikerade stationen och in till centrum. 2011 ändrades linjenätet för stadstrafiken. Bland annat fick linje 1 och 7 tätare trafik anpassad till Öresundstågs avgångar. Från och med den 9 december i år körs en ny linje (2) till Kattegattcentrum, därtill har Hjortsbergs och Falkagård fått fler nya turer.

- Sedan 2007 har resandet med stadstrafiken i Falkenberg ökat med mer än 200 %! Linje 10 och ökningen av tågpendlare har så klart en stor del i ökningen men även linjerna 1 och 7 har haft en explosionsartad resandeutveckling, vilket vi är mycket nöjda med, säger Daniel Modiggård, Trafikchef på Hallandstrafiken.

Moa Fricke från Skrea var den resenär som gratulerades med blommor och presentkort på 400 kronor.

För mer information:
Daniel Modiggård 0346-712 578

Vi ska göra Hallandstrafiken till förstahandsalternativet