Peter Gyllander blir presschef hos Hallandstrafiken

Från den 1 januari är Peter Gyllander Hallandstrafikens presschef. Det betyder att han och Yasmine Möllerström Henstam, kommunikationschef, delar på ansvaret att svara på medias frågor som kommer till Hallandstrafiken.

Peter Gyllander har arbetat på Hallandstrafiken i två år, sedan i höstas som enhetschef. Han fortsätter i rollen som enhetschef på Informationsenheten.
Dessförinnan har han varit kommunikationschef på Frölunda Hockey Club, journalist på Sveriges Radio och Tv4.

-Det finns mycket gemensamt mellan mina båda uppdrag som enhetschef och presschef. Inte minst vid trafikstörningar. Där intensifierar vi nu arbetet ytterligare för att informationen ska bli ännu tydligare och bättre för våra resenärer vid trafikstörningar, säger Peter Gyllander

Den 1 januari införs också ett speciellt pressnummer som är bemannat från tidig morgon till sen kväll.

-Det ska vara tydligt för alla journalister vem man ska vända sig till hos Hallandstrafiken. Med Peter som presschef, min roll som kommunikationschef, nya kontaktvägar med pressnumret och en speciell e-postadress, når vi den tydligheten, säger Yasmine Möllerström Henstam.

Hallandstrafikens pressberedskap (från 1 januari 2020):
Telefon:
0346-712 505 (bemannad 05:30-22:00, alla dagar)
Mail:
presskontakt@hlt.se