Nu släpper vi biljetten 10x24 timmar i appen

Nu släpper vi biljetten 10x24 timmar i appen

Idag den 5 maj släpps vår nya biljett – 10x24 timmar – i appen. Det är en flexibel biljett till den nya vardagen. Biljetten innehåller tio 24-timmarsbiljetter som man har 30 dagar på sig att använda.

Den nya vardagen både nu och efter pandemin innebär ett större behov av en mer flexibel biljett. Vi reser mindre och jobbar mer hemifrån. Mycket tyder på att många kommer fortsätta med digitala möten och distansarbete även efter pandemin. Men många av oss måste fortfarande resa ibland och då behövs en annan typ av biljett.

Biljetten 10x24 timmar släpps i vår app och kan till att börja med bara köpas inom Halland. Vi arbetar tillsammans med våra grannlän med att hitta en lösning som även ska gälla över länsgränsen både norr, söder och öster ut.

Pris för en vuxen som reser i en zon är 385 kr och precis som alla andra biljetter, går 10x24-timmarsbiljetten att köpas med ungdoms- och studentrabatt.