Skiss på Pusshållplatsen vid Norre Port.

Hjälp oss sprida lite extra kärlek på resan

Hallandstrafiken förbereder sig för att sprida lite extra kärlek denna Alla hjärtans dag. Hållplatsen vid Norre Port kommer återigen att förvandlas till en ”Pusshållplats” och några lyckliga resenärer kommer mötas av en festligt dekorerad alla hjärtans dag-buss. Men vi på Hallandstrafiken behöver hallänningarnas hjälp med att sprida lite extra kärlek via skärmarna på bussen.

-Vi tror på att göra våra resenärers dag lite ljusare, och Alla hjärtans dag känns som ett mycket bra tillfälle för detta. Genom att införa dessa små överraskningar hoppas vi kunna sprida lite glädje och kärlek till våra kunder, säger Yasmine Möllerström Henstam, kommunikationschef på Hallandstrafiken.

På onsdag den 14 februari är det åter Alla hjärtans dag. Inför Alla hjärtans dag har vi förvandlat hållplatsen Norre Port till en ”Pusshållplats”, klädd i rött folie med hjärtan. Vi uppmärksammar även dagen med att dekorera tre bussar med kärlekstema, en i varje stad – Varberg, Falkenberg och Halmstad, som kommer köra i den vanliga linjetrafiken. Har man tur kommer alla hjärtans dag-bussen just den tiden man själv ska resa.

Vi vill även be hallänningarna om hjälp med att sprida kärlek på bussarna. Detta genom att skicka in kärlekshälsningar via Instagram. Utvalda hälsningar kommer att publiceras på de digitala skärmarna ombord på bussarna runt om i Halland under Alla hjärtans dag. På Hallandstrafikens Instagram finns mer information om hur man går till väga.

-Vi hoppas att så många som möjligt vill skicka in hälsningar och överraska någon som man vet reser med våra bussar, säger Yasmine Möllerström Henstam.