Förseningar i busstrafiken i Falkenberg

-Skapa lite extra tidsmarginal och ta en tidigare buss om du ska med tåget i Falkenberg!
Det säger Hallandstrafikens presschef Peter Gyllander, med tanke på de omfattande vägarbeten som pågår runt Stortorget i Falkenberg.

-Vi ser att det ibland uppstår förseningar på bussarna som kör till stationen i Falkenberg, eftersom trafiken just nu flyter trögare och långsammare än normalt runt Stortorget, säger Peter Gyllander.

Det är arbetena på Arvidstorpsvägen och Holgersgatan som påverkar trafiken i rätt så stor omfattning, fram till jul.

-Vi kan tyvärr inte göra så mycket mer för att undvika förseningarna än att uppmana resenärerna att vara ute i lite extra god tid och att ta en tidigare buss. Vi kommer alltid fram men det kan uppstå förseningar och då är det bättre att ta en tidigare avgång för att inte riskera att missa tåget, säger Peter Gyllander.

Dessutom finns ju flera alternativ att ta sig till och från Falkenbergs station. Det är inte bara linje 1  som stannar vid stationen. Även flera regionbussar, bl.a. 553, 555 stannar vid Falkenbergs station.

Arbetet med vägarna runt Stortorget i Falkenberg avslutas lagom till jul.