Enklare resande med Mina sidor

På Mina sidor på Hallandstrafikens hemsida har vi flera tjänster som förenklar resandet. Här kan våra resenärer bland annat ladda sitt resekort, köpa nytt resekort, ha koll på saldo och resehistorik, ta del av vår tappa-bort-garanti och få påminnelse när saldot är lågt eller perioden håller på att gå ut.

Att bli medlem är helt kostnadsfritt och utan övriga förpliktelser. För att öppna ett Mina sidor-konto går man bara in på vår hemsida och letar upp Mina sidor i menyn till vänster. För att skapa ett konto klickar man på ”Skapa konto”.

Tappa-bort-garanti

Tappa-bort-garantin innebär att när man spärrar ett registrerat Resekort, så ersätts det med ett nytt. När ett kort spärras på Mina sidor förhindrar det att ytterligare resor kan göras på kortet och den reskassan och/eller period som fanns på kortet flyttas över till ett nytt Resekort. Det nya kortet skickas hem till den adress som finns registrerad på kunden.

E-postavisering vid lågt saldo eller få resdagar kvar på kortet

Har man registrerat sitt resekort på Mina sidor kan man få hjälp att komma ihåg när det är dags att fylla på reskassan eller lägga till en ny period på resekortet. Man får helt enkelt en e-postavisering vid lågt saldo (reskassa) eller få resdagar (periodkort).

Tjänsten är helt frivillig och kunden aktiverar själv tjänsten på Mina sidor. När kunden sedan får påminnelsen är det enkelt att ladda resekortet direkt på Mina sidor.

Mina sidor – så funkar det!

Om man känner sig osäker på hur det fungerar, finns de vanligaste frågorna och svaren under ”Mina sidor – så funkar det!”.

Här finns information om allt från hur man gör om man glömt lösenordet, hur man byter lösenord, till hur man registrerar och laddar sitt resekort.

På Mina sidor kan man:

• Registrera sitt Resekort