​Ändrade busshållplatser vid Stortorget under Falkenbergs Matdagar

När mat från all världens hörn fyller stora delar av Falkenbergs centrum mot slutet av veckan, flyttar vi bussarna tillfälligt vid Stortorget. Det påverkar linjerna 1,3, 6, 7 och 10, från och med torsdag 5 september till och med söndag 8 september.
-Nygatan vid Stortorget kommer delvis att vara avstängd för all trafik, till förmån för Matdagarna, så då flyttar vi helt enkelt tillfälligt alla hållplatser vid södra delen av Stortorget, till den motsatta delen av torget, intill Torggrillen där regionbussarna redan stannar, säger Peter Gyllander, enhetschef på Informationsenheten.

Linje 10 till och från Falkenbergs station stannar under Matdagarna på den norra delen av Stortorget intill Torggrillen där regionbussarna också stannar.

Linjerna 1, 3, 6 och 7 stannar under Matdagarna vid två nya, tillfälliga hållplatser på Arvidstorpsvägen, ungefär i höjd med Turistbyrån.

-Förändringarna kommer inte att innebära några andra förändringar med tiderna. Det är samma tidtabell som gäller. Men ska man med linje 10 till tåget, så måste man alltså ta hållplatsen på andra sidan av torget, vid Torggrillen för att kunna åka till stationen. Det samma gäller förstås för avstigande när man kommer från stationen, säger Peter Gyllander.

Ändringen av linjerna 1, 3 ,6 ,7 och 10 gäller från och med torsdag 5 september till och med söndag 8 september. Det betyder att trafiken kör som vanligt igen, från och med måndag den 9 september. Regionbussarna påverkas inte av Matdagarna i Falkenberg.