Småskalig inredning ger storslagna småbadrum

I många hem finns trånga vrår, gömda hörn och outnyttjade utrymmen som nu enkelt kan förvandlas till yteffektiva badrum. När Gustavsberg presenterar sin senaste smarta serie med badrumsinredning frigörs utrymme för små badrum. Så passa på att förvandla klädkammaren eller skrubben under trappan till en extra gästtoalett – med Logic tvättställ och wc-stolar ryms storslagna idéer på även det minsta av utrymmen. I Logic-serien ingår två wc-stolar och fem tvättställ som alla har smarta monteringsmöjligheter och användarvänliga ytor. Alla tvättställ är mindre än 62 cm breda och använder ett väldigt litet djup ut från väggen. Trots det är avställningsytorna förhållandevis stora – tvättställen rymmer med lätthet både tandborstsglas och tvålkopp. Bland produkterna märks det asymmetriska tvättstället 5198 Logic som passar i hörn och tvättstället 5197 Logic med endast 26 cm utstick från vägg – båda perfekta för den trånga storstadslyan. På de golvstående wc-stolarna har sitthöjden höjts till 43 cm och fronten breddats för ökad komfort – justeringar som gjorda för att passa den skandinaviska rumpan, utan att yttermåtten på wc-stolarna ökats. Logic-produkterna kan fås med ceramicplus – en smutsavstötande yta som gör att smuts och kalk inte får fäste. Städning sköts enkelt och miljövänligt med bara en våt trasa. Logic-serien finns i butik från september 2007. Pressbilder finns på: www.mahir.se/gustavsberg För mer information, vänligen kontakta: Rebecca Crusoe, Mahir PR, rebecca@mahir.se, 070-279 54 55. Villeroy & Boch Gustavsberg AB är en av Skandinaviens ledande producenter av badrumsprodukter. I koncernen ingår varumärkena Gustavsberg och Villeroy & Boch, som har fokus på alla produkter inom badrummet, t ex WC, tvättställ, blandare, badrumsmöbler, badkar och massagebadkar. Försäljning av produkterna sker i de nordiska länderna samt i Ryssland, Ukraina, Baltikum och flera exportmarknader. Gustavsbergsgruppen har i dag cirka 550 medarbetare och omsätter över 1,2 miljarder SEK. Företaget är ett helägt dotterbolag till den tyska koncernen Villeroy & Boch AG och tillhör därmed en av Europas största producenter av badrumsinredningar. Gustavsberg har en lång tradition – porslinstillverkningen startade år 1825 – och företagets kran- och WC-modeller tillverkas i Sverige. Filosofin har sedan starten varit hög kvalitet, god formgivning, tidlös design och innovativa lösningar. Företaget satsar stort på vattenbesparing och miljöarbete. Läs mer på www.gustavsberg.se

Presskontakt Marketing Communications Manager Northern Europe Bath & Wellness