Insamlingen till Stockholms Katthem gav en skjuts i rätt riktning för att minska antalet hemlösa katter

Insamlingen ”Hjälp Stockholms hemlösa katter” som pågick mellan 2-12 september ger Stockholms Katthem möjlighet att kastrera, id-märka och vaccinera 35 honkatter. Insamlingen är en del av Groupon Grässtrån - ett nytt sätt att hitta projekt för välgörenhet där alla pengar som samlats in av Groupons medlemmar går oavkortat till organisationen.

Under 10 dagar samlades över 60 000 kronor från Groupons medlemmar in till Stockholms Katthem som omhändertar och omplacerar hemlösa och nödlidande katter i Stockholmsområdet. Pengarna går till att kastrera och id-märka honkatter för att ge de hemlösa katter som finns i Stockholm en bättre chans att överleva och bromsa tillväxten av fler katter som saknar hem. Och det var kvinnorna som stod för majoriteten av pengarna. Hela 87 % av bidragen som samlades in var gjorda av kvinnor.

På Groupon tycker vi att det är värmande att se det enorma engagemang och stöd som visats under tiden insamlingen till Katthemmet var live. Det syns inte endast på storleken av de bidrag som samlades in, utan även spridningen av insamlingen i sociala medier. Att katter är ett djur som vi håller kärt är tydligt och vi kan även glädjas över att de katter som vi presenterade på Groupons Sveriges Facebooksida under kampanjtiden har fått nya hem.

Tack alla ni som deltog i insamlingen. Tillsammans kan vi göra skillnad.

• hemlösa katter
  • katter