Nilssons MC blir första återförsäljaren av Kabuto

Ängelholm, januari 2014 – Kabutos hjälmar gjorde nyligen sitt intågande på den svenska marknaden tack vare den exklusiva distributören Grevens Motorcykeldelar. Nu är det klart att Sveriges största hjälmförsäljare, Nilssons MC, blir den första återförsäljaren.

När MC-mässan inleds på torsdag den 23 januari kommer Kabuto hjälmar att finnas på plats i monter F01:62, på andra plan bredvid den erkända Superbike Collection. Här kan man prova alla modellerna, titta på alla färgkombinationer och tillbehör. Sitt köp kan man göra direkt i montern eller i Nilssons MCs monter. Leveransen kommer att ske från Nilssons MC.

Nilssons MC är väl etablerade på marknaden och har sin fysiska butik i Helsingborg, dit många åker för att prova hjälmar. De har ett av Sveriges största hjälmsortiment och deras påhittighet kring evenemang och personliga kundservice bidrog till att Grevens ville att de skulle bli en Kabuto återförsäljare. Grevens Motorcykeldelars VD Rickard Haggren uttrycker samarbetet såhär:

”Precis som när Kabuto Europe letade efter en seriös och fokuserad distributör vill vi att det arvet ska gå vidare i vårt val av återförsäljare. Produkterna står för kunskap, säkerhet och kvalitet, precis så som vi uppfattar Nilssons MC.”

Pär Nilsson, delägare på Nilssons MC kommenterar sitt senaste tillskott på hjälmsidan såhär:

"Kabuto är för oss inget nytt märke i sig – OGK har länge tillhört toppskiktet av hjälmtillverkare så när vi blev tillfrågade var det inte ett svårt beslut och vi är glada att kunna erbjuda våra kunder dessa väl utvecklade och prisvärda hjälmar”.

Kabuto Helmets är inga nykomlingar i branschen utan startade sin produktion redan 1982, då känt som OGK. Hjälmarna är high-tech och med unika aerodynamiska egenskaper som är svåra att finna på andra hjälmar – är Grevens Motorcykeldelar och Kabuto Europe stolta över att nu kunna lansera på den svenska marknaden.

Mer information om de olika modellerna hittas på www.kabutohelmets.se. Besök Nilssons MC på www.nilssonsmc.se.