Göteborg Energi deltar i Earth Hour 2014

Göteborg Energi arbetar aktivt för ett hållbart Göteborgssamhälle. Att bidra till ökad energieffektivisering är ett av våra viktigaste uppdrag. Därför deltar vi i världens största miljömanifestation, Earth Hour, som äger rum lördagen den 29 mars klockan 20.30–21.30. Att under en timme släcka ljuset är en symbolhandling för klimatet och en möjlighet att reflektera över den egna energikonsumtionen.

För att sprida lite ljus när lampan är släckt delar Göteborg Energi ut stearinljus till göteborgarna under fredagen den 28 mars. Klockan 07:30-09:30 och 15:00-17:00 finns vi på följande platser:

- Drottningtorget - Hjalmar Brantingsplatsen - Korsvägen

Mer information om Göteborg Energis engagemang i Earth Hour finns på: www.goteborgenergi.se/earthhour2014

Mer information om Earth Hour finns på:
www.wwf.se/vrt-arbete/klimat/earth-hour/1415461-earth-hour-2014

För ytterligare information kontakta:
Cecilia Erdalen, pressansvarig Göteborg Energi AB, telefon 070-466 04 28