Kålltorpsskolan mest Fair Play

Kålltorpsskolan mest Fair Play

Kompisanda och sportslighet lönar sig. Idag fick klass 5B på Kålltorpsskolan ta emot Fair Play-priset om 10 000 kronor för sitt schyssta uppträdande under fotbollsturneringen Energikicken.

Det blev Kålltorpsskolan klass 5B som vann Energikickens åtråvärda Fair Play-pris. Jublet steg på skolgården när representanter från IFK Göteborg och Göteborg Energi kom för att dela ut pokalen, medaljerna och den stora checken på 10 000 kronor. Pengar som är tänkta att använda till en klassaktivitet.

Energikickens motto är "för allas lika värde" och Fair Play-priset delas ut till den klass som domare och funktionärer anser uppträda mest schysst på och utanför plan under veckan då fotbollsturneringen pågår.

- Jag vill inte skryta, men jag tycker den här klassen verkligen är värda priset. De är sådana fina kompisar, sa den glädjestrålande klassföreståndaren Inger Östling.

--------------------------------------------------------------

Under en vecka i maj spelar 5 000 femteklassare från Göteborg med omnejd fotboll i turneringen Energikicken. Arrangemanget är ett samarbete mellan IFK Göteborg och Göteborg Energi. Kopplat till fotbollsturneringen finns ett Fair Play-pris och en teckningstävling.

Mer info