Större urval MultiTread-regummeringar från Dunlop

Större urval MultiTread-regummeringar från Dunlop

Dunlop MultiTread, regummeringssortimentet med den senaste generationen Dunlop-stommar, har nu fått tre nya mönster som ger lastbils- och bussoperatörer större urval och lägre driftkostnader.  De nya mönstren utgörs av ett trailerdäck och ett 19,5-tums drivdäck samt ett däck för tätortskörning, vilket kompletterar det befintliga drivdäcket för fjärr- och regionaltransporter samt allposition-däcket för tätortskörning.

MultiTread är varmregummeringar av premiumkvalitet som ger längre livslängd och förlänger fördelarna med den nya generationen Dunlop-däck, vilket sänker driftkostnaderna.  Varmregummering är en ”däckfot-till-däckfot”-process som innefattar byte av slitbana och sidoväggar med nya material samt vulkanisering av däcket i en press.  Regummering blir en allt viktigare aspekt av ekonomisk däckhantering och operatörer vill ha produkter med bästa möjliga prestanda. MultiTread är en ny generation regummeringar med ett mönsterutbud som ger de förstklassiga prestanda och den låga kilometerkostnad moderna transportörer kräver.

De fördelar som dessa nya produkter ger är identiska med dem hos nya Dunlop-däck: lång körsträcka, bra väghållning och bromsförmåga i väta samt exakt manövrering och komfort – och inte minst låg kilometerkostnad. MultiTread-processen ökar livslängden och körsträckan för Dunlop-stommar, vilket både minskar miljöpåverkan och sänker driftkostnaderna.

I MultiTread-sortimentet ingick tidigare drivdäcket SP 444 i sina tre mest populära storlekar såväl som allposition däcket 275/70R22.5 SP 372 City.  Nu finns SP444-däcket även i fem 22,5-tumsstorlekar och tre 19,5-tumsstorlekar.  Fler nyheter är trailerdäcket 385/65R22.5 SP 244 och drivdäcket 275/7R22.5 SP 472 för tätortskörning.

Dunlop MultiTread ger operatörer verklig valuta för pengarna.  Dessa mångsidiga däck ger den nya generationen Dunlop-däck längre livslängd – minst den dubbla.  Däckkostnader utgör cirka fyra procent av ett fordons totala driftkostnader och dagens operatörer vill både sänka kilometerkostnaden och få sinnesro med effektiv service och support.  Exakt det får de med MultiTread”, säger Hubert Moquet, chef för regummeringsverksamheten på Goodyear Dunlop EMEA.

MultiTread använder bara den senaste generationen Dunlop-stommar och kan mönsterskäras.

MultiTread-sortiment (nya däck understrukna)

Fjärr- och regionaltransporter

MT SP444 22.5           295/80R22.5 152/148L

315/80R22.5 156/150L

315/70R22.5 154/150L

295/60R22.5 150/147K (finns från tredje kvartalet 2011)

315/60R22.5 152/148L (finns från tredje kvartalet 2011)

MT SP444 19.5           245/70R19.5 136/134L

265/70R19.5 140/138L

285/70R19.5 146/144L.

Trailers

MT SP244                   385/65R22.5 (finns från fjärde kvartalet 2011)

Stadskörning

Alla positioner

MT SP372 City            275/70R22.5 148/145J

Driv

MT SP472 City            275/70R22.5 (finns från andra kvartalet 2011)

MultiTread-regummeringar erbjuder längre livslängd och körsträcka, mindre avfall, mindre materialåtgång och bidrar till effektivare bränsleförbrukning. Dessa attribut inte bara sänker kostnaderna, utan är även bättre för miljön.

MultiTread-produkterna tillverkas på Goodyear Dunlops helt nya anläggning i Wittlich samt i Riom, Frankrike, och Wolverhampton, England.

Om Dunlop

Dunlop är en världsledande däcktillverkare som utvecklar, tillverkar och säljer däck för bilar, lastvagnar och motorcyklar.

I vårt sortiment finns över 130 olika lastvagnsdäck för tunga lastbilar och bussar. Många av världens ledande tillverkare av kommersiella fordon monterar Dunlop-däck som standard, bland andra DAF, ERF, Isuzu Truck, Iveco Ford, LCV, Leyland Trucks, MAN, Mercedes-Benz, Renault och Volvo.

Du hittar mer information om Dunlop på www.dunlop-tires.se.

Goodyear Dunlop Nordic är en affärsenhet för åtta länder i Norden och Baltikum, med huvudkontor i Stockholm. Verksamheten har ca 140 anställda och genomför delar av produkttesterna i norra Finland och Sverige. Goodyear Dunlop Nordic innefattar varumärkena Goodyear -  ett av världens största däckföretag med omkring 70 000 anställda och tillverkar sina produkter i mer än 60 fabriker i 25 länder över hela världen, Dunlop - en av världens ledande tillverkare av hög- och ultrahögprestandadäck med en imponerande framgångshistoria inom motorsport. Dunlops omfattande tävlingsverksamhet har lett till nyskapande däckteknologier för vardagsbilisten. Samt Fulda, Sava, Kelly och Debica.

För ytterligare information om Goodyear, besök www.goodyear.se For mer information om Dunlop, se www.dunlop-tires.se eller www.dunlopmotorcycle.eu.