Premiär för Gentelligentpodden!

Gigstep och Geist poddar om Gentelligens.

Den 6 mars lanseras Gentelligentpodden. Frågan hur man bygger framgångsrika organisationer är mer aktuell än någonsin. Gentelligens är ett begrepp som vuxit fram under de senaste åren framför allt i USA, bland annat har Dr. Megan Gerhardt på Miami University gett ut en bok om detta. Gentelligens tar upp de möjligheter som finns med att framgångsrikt mixa olika generationer inom organisationer.

Med detta som bakgrund startas nu Gentelligentpodden av Gigstep och Geist. I den kommer nya sätt att arbeta, värderingar om arbets- och privatliv och inte minst att det finns fler generationer som båda vill och kan arbeta att tas upp.

- Ett oerhört viktigt, spännande och aktuellt ämne att ta upp och djupdyka i säger PA Prabert på Geist. Vi kommer att försöka ta med alla aspekter av det multi-generationella på den nya arbetsmarknaden. Möjligheter, problem, hur olika aktörer tänker och gör, fortsätter han. Vi representerar olika generationer, har olika bakgrund och kommer säkert inte alltid hålla med varandra. Det skall vara en bra blandning av allvar, skoj och högt i tak för diskussion. Om vi lyckas med att både sätta fokus, inspirera och komma med handfasta tips i poddserien är vi nöjda, avslutar PA Prabert.

Podden kommer att finnas där poddar finns. Tanken är att det skall komma ut avsnitt regelbundet och att olika gäster skall medverka. Gästerna kommer ta upp och diskutera olika aspekter av just gentelligens. De kommer att vara både från näringslivet och akademin för att bidra med sina olika kunskaper och erfarenheter.

I podden kommer Jenny Lagerholm och Beata Tornesel från Gigstep tillsammans med PA Prabert på Geist att medverka tillsammans med de spännande gästerna.

Första avsnittet kommer att sätta scenen för vad gentelligens är, ge infallsvinklar om hur det tänks i olika generationer och inte minst presentera programledarna som ska guida dig genom det gentelligenta arbetslivet.

Läs gärna också mer om gentelligens inför poddsläppet i bloggen som PA Prabert publicerat - Hur gentelligent är du?