Garmin® presenterar 2012 års nüvi®-modeller

Garmin, världsledaren inom satellitnavigation presenterar nu flera nya nüvi®-modeller inför 2012. Det är ett brett utbud med många olika modeller för att kunna möta alla kunders önskemål, budgetar och livsstilar och som gör det enklare än någonsin att välja rätt navigator.

Den stora nyheten inför 2012 är de nya avancerade navigationsmotorerna Guidance 2 och Guidance 3 som ger en snabbare och mer intuitiv upplevelse samt förbättrade funktioner som resulterat i Garmins hittills mest avancerade navigatorer.

”Oavsett om du är student, en hektisk förälder som skjutsar dina barn till olika ställen, eller en resande säljare som tillbringar mycket tid i bilen, gör den tydliga uppdelningen i 2012 års modeller det enkelt att välja de funktioner du vill ha och till ett överkomligt pris.”, säger Clive Taylor, produktchef på Garmin EMEA PND-segmentet. ”De nya serierna består av en ”Enkel”, en ”Avancerad” och en ”Premium”-serie som ger dig många nya funktioner och möjligheter så att den vardagliga bilkörningen blir enklare och du sparar både tid och pengar.

Den ”Enklare” serien med nüvi 30 och 40 är de perfekta basmodellerna, som gör navigeringen enkel med korrekta anvisningar och uttalade gatunamn. Dessa basmodeller har ett överkomligt pris och ett enkelt handhavande, vilket gör dem till ett bra val för förstagångsanvändare, studenter eller som en extra navigator till familjens extra bil.

De mer ”Avancerade” modellerna i nüvi 2400- och 2500-serien erbjuder sofistikerade funktioner till ett överkomligt pris och är det perfekta valet för den stressade föräldern eller personer som kör mycket bil i jobbet. De avancerade modellerna kommer med Guidance 2, en ny navigationsmotor för en snabbare och med intuitiv användarupplevelse med upp till 10x snabbare sökning på intressanta platser och upp till 2x snabbare ruttberäkning.

Vissa modeller har röststyrning i den nya funktionen ”call me angel” vilket betyder att du kan ge din nüvi ett namn som enheten reagerar på och aktiverar handsfree.

Med Guidance 2 blir det också enklare att navigera i krångliga korsningar och avfarter med många filer tack vare photoReal™ junction view. Realistiska bilder visas där rätt körfält är tydligt markerat. Garmins exklusiva databas innehåller nu 34.000 bilder över korsningar och avfarter i Europa.

En annan del av Guidance 2 är 3D-trafik med trafikdata som samlats in från över 80 miljoner expertkällor för att säkerställa att du får aktuella trafikförhållanden.

Premium: nüvi 3400-serien är Garmins mest avancerade navigatorer med samma snygga design som Red Dot Design award-vinnaren nüvi 3700-serien, endast 8.9mm tunn och med funktioner som roterbar karta och ”nyp”-zoom. Med den nya funktionen Guidance 3 är 3400-serien de mest avancerade och perfekt för den som vill ha det bästa Garmin kan erbjuda. Guidance 3 är Garmins mest innovativa navigationsmotor och innerhåller alla funktioner som finns i Guidance 2 plus fler. T ex är photoReal junction view kompletterad med Birds Eye junction view där du i fågelperspektiv kan se korsningen och enklare se hur du skall köra när du skall göra flera krångliga filbyten på rad. Vissa modeller har funktionen säker SMS *, som tillåter föraren att lyssna och svara på SMS utan att behöva ta ögonen från vägen. myTrends ™ kommer automatiskt ihåg dina mest besökta destinationer och förutser vart du är på väg utan att du behöver aktivera en rutt. Din ankomsttid och bästa rutt baserad på trafikläget visas automatiskt. Den har också realistisk presentation av 3D-terräng och i vissa storstäder även 3D byggnader.

De nya nüvi-modellerna förväntas finnas tillgänglig från september 2011.