Garmin® Approach S1W

Garmin® Approach S1W

Garmin, världsledaren inom satellitnavigation presenterar nu Approach S1W, en vit version av sin GPS-klocka specifikt designad för golf. Approach S1W visar hur många meter det är till framkant, bakkant och mitten av green och kommer förprogrammerad med nästan 7 000 golfbanor över Europa.

”Under framgången med Approach S1 har vi tagit emot önskemål från golfare om fler färgalternativ inom Approach serien. Vi lever i en tid där design och mode mer och mer styr våra val och S1W är det perfekta valet av en snygg slimmad klocka som är lättanvänd för bästa hjälp ute på banan”, säger Martin Resch, Garmin EMEA produktchef Outdoor. ”Golfare kommer uppskatta enkelheten och hur snabbt Approach S1W tar bort alla gissningar ur spelet, utan att på något sätt påverka spelrutiner eller hur lång tid en runda tar, oavsett var i Europa man spelar.”

Approach S1W uppdaterar golfarens position hela tiden och kan, förutom att ange hur långt man har kvar, även ange hur långt man har slagit. Allt detta samtidigt som den även passar perfekt som en vanlig klocka med hög kvalitet att bära till vardags. Approach S1W är förprogrammerad med nära 7 000 golfbanor i Europa, inga abonnemang eller andra kostnader tillkommer. Välj bara ”Starta Runda” och ange din bana, sedan är det bara att slå ut. S1W är helt vattentät och väger endast 51 gram. Den har en tydlig bakgrundsbelyst display och ett internt uppladdningsbart batteri som räcker hela åtta timmar i GPS läge och tre veckor som vanlig klocka.

I golfläge hittar Approach S1W snabbt kontakten med satelliterna och visar en lista med de banor som ligger i närheten. Efter att man valt bana visas automatiskt tre olika distanser för respektive hål, till framkant, bakkant och centrum av green. Avstånden uppdateras kontinuerligt beroende på var man befinner sig på hålet. Under spelet visar S1W vilket hål och vad hålet har för par samt automatiskt går över till nästa hål då man spelat klart. Det är också mycket enkelt att mäta ett specifikt slag om man så vill. Genom hela rundan beräknar också S1W hur långt man har gått, en funktion som även fungerar utanför banan, så att man kan se de hälsosamma fördelarna med att lämna golfbilen vid klubbhuset.

På www.garmin.se kan du se vilka banor som är tillgängliga samt läsa mer om systermodellerna Approach G3 och Approach G5 där man via en pekskärm får hålen uppritade grafiskt och kan enkelt mäta avstånd till doglegs, bunkrar och andra hinder.

Approach S1W kommer finnas tillgänglig på marknaden i slutet av oktober 2011 till ett rekommenderat cirkapris av 1 895 kr.