Emma Balder, Forenede Cares nya projektledare.

Emma Balder har tillträtt rollen som projektledare

Uppdraget som projektledare innefattar att bistå i och fungera som facilitator för de projekt Forenede Care arbetar med. Arbetet kommer att innebära en mängd samverkansytor och rollen innebär att Forenede Care får ytterligare verktyg i arbetet med att fortsätta utveckla branschens bästa vård- och omsorgstjänster. Emma Balder kommer att utgå från Forenede Cares huvudkontor i Malmö och rapporterar till VD Madeleine Lundström.

-Med Emma som del i familjen får vi ännu en pusselbit i vårt arbete med att utveckla företaget och ta kliv på områden där vi har behov. Emmas långa erfarenhet av projektledning och verksamhetshetsutveckling kommer bidra på ett positivt sätt till att nå våra långsiktiga mål och de mål vi arbetar med i ambition 24, berättar VD Madeleine Lundström.

-Jag är väldigt tacksam för möjligheten att starta som projektledare hos Forenede Care och jag ser fram emot att få träffa alla kollegor och vara en del av denna resa. Jag ser att mina kunskaper kan bidra till att göra en skillnad i arbetet med hur Forenede Care arbetar i projekt mer effektivt och agera som en kraft i detta, kommenterar Emma Balder, Forenede Cares nya projektledare.

Forenede Care driver verksamheter inom vård och omsorg i Sverige med ca 7400 anställda. Forenede Care är del i den familjeägda Forenede koncernen, ett av de största omsorgs- och serviceföretagen i Norden. Koncernen består av två affärsområden, Care och Service fördelat på fyra bolag.