EN VÄRLDSMÄSTARE GÖR COMEBACK!

Ford Motor Company AB har tillsammans med Andréas Eriksson, Motor Sport Evolution, nöjet att bjuda in till presskonferens där en av årets riktigt stora, internationella bilsportnyheter kommer att presenteras - dessutom en nyhet med finsk, norsk och svensk anknytning. Efter två världsmästartitlar och 30 WRC-segrar lade Marcus Grönholm hjälmen på hyllan efter fjolårets WRC-säsong för att ge mer tid åt familjen. Men tävlingsuppehållet kommer inte att bli långt – utan knappt ett halvår senare återfinns han på startlinjen i en ny Ford, i en ny bilsport. Men Marcus Grönholm är inte ensam om att byta bilsportgren, utan det gör även norrmannen Henning Solberg aktuell WRC-förare, som kommer att dubblera under 2008. Vi ska berätta om när, var hur och varför på en presskonferens 16 april i Stockholm. Då möter ni Marcus Grönholm, Henning Solberg och mannen bakom detta … Andréas Eriksson. Presskonferens När: Onsdag 16 april, 2008 Tid: 12.00- ca 14.15, lunch serveras 12-13 Plats: Kungsträdgården, Stockholm, Sverige Anmälan/frågor: Ola Norberg, Public Affairs, Ford Motor Company, +46 (0)31 325 17 79 Bilder och redaktionellt material finns att fritt ladda ner fr o m 13.00 onsdag 16 april på: www.newsdesk.se/pressroom/ford Varmt välkomna till presentationen av årets bilsportnyhet!