foodora plockar från Clas Ohlson

foodora plockar från Clas Ohlson

foodora rekryterar Johan Nordström som Head of Business Development. Med rekryteringen fortsätter bolaget sin satsning för att ytterligare utveckla innovativa produkter och tjänster för både konsumenter och företag. foodora är pionjärer inom q-handel och är Nordens största handelsplats för restauranger.

Johan Nordström kommer närmast från Clas Ohlson där han var affärsområdeschef. Tidigare har han varit Nordenchef för Mister Spex, samt har haft betydande och ledande roller hos Magine TV och BCG.

- Jag är verkligen glad över att Johan ansluter till oss på foodora. Vi vill driva innovation ännu snabbare och med sin gedigna erfarenhet och driv är Johan rätt person på rätt plats. Jag är övertygad om att han också kommer att bidra starkt till foodoras fortsatta tillväxt och positionering på den svenska marknaden, säger Hans Skruvfors vd foodora Sverige

- Det känns väldigt spännande. Jag har haft ögonen på foodora och den senaste tiden har foodora verkligen växlat upp tempot här i Sverige. Jag vet att bolaget är snabbt i sina beslut och är inte rädd för att sticka ut hakan i innovation, vilket jag uppskattar. Jag ser fram emot att skapa starka produkter som möter det växande behovet hos både människor och företag, säger Johan Nordström nytillträdd Head of Business Development

foodora är idag Sveriges populäraste Q-handelsplattform för hemleverans. Vi är en del av det globala företaget Delivery Hero Holding med säte i Berlin, Tyskland, och finns representerade i mer än 40 länder. Vi har idag över 4000 anslutna restauranger i Sverige som erbjuder utkörning och takeaway över hela landet. Hos oss arbetar närmare 1 500 personer med bland annat försäljning, marknadsföring, ekonomi, kundtjänst, logistik samt teknik/produktutveckling.