Foodmark publicerar nu sin hållbarhetsrapport för 2022

Foodmarks Hållbarhetsrapport 2022

Foodmark publicerar nu sin hållbarhetsrapport för 2022. Under året har Foodmark tagit viktiga kliv framåt i hållbarhetsarbetet, bland annat genom att byta ut de svarta locken på Rydbergs Gårdsmärkta Potatissallader till transparenta vilket resulterar i att ytterligare drygt 47 ton plast per år kan materialåtervinnas. I och med detta byte har inga av Foodmarks egenproducerade produkter längre en förpackning som innehåller svart plast. Foodmark har dessutom minskat sitt produktionssvinn med -34 % och använder enbart 100% grönlistad marin råvara till sina produkter.

2022 har varit ett otroligt händelserikt år – på så många sätt. Vi kunde delvis lägga pandemin bakom oss men fick istället nya kriser och problem på halsen med krig i vårt närområde och en väldigt kraftig inflation i samhället. Man skulle då lätt kunna tänka sig att saker som hållbarhet får lägre prioritet eller fokus, men som jag ser det pekar dessa saker tvärt om på behovet av hållbarhet och att bygga en hållbar framtid, säger Andreas Millbourn VD för Foodmark.

Här kan du läsa Foodmarks hållbarhetsrapport 2022