Flygsökningar till Söderhavet slår rekord  – nu vill vi resa som Victoria & Daniel

Flygsökningar till Söderhavet slår rekord – nu vill vi resa som Victoria & Daniel

Svenskarna har fått upp ögonen för Söderhavet och paradisöarna i Franska Polynesien. Intresset för resor till Tahiti och Bora Bora har ökat mycket kraftigt på prisjämförelsesajten Flygresor.se, Sveriges största sökmotor för flygbiljetter.

Förklaringen till det stora intresset är kronprinsessan Victorias val av smekmånadsdestination.

När tidningarna under sommaren fylldes med artiklar och bilder från Victoria och Daniels underbara dagar på Bora Bora, tog sökningarna på Franska Polynesien rejäl fart.

– Vi såg en ökning med över 350 procent på flygsökningar till Papeete på Tahiti och till Bora Bora. Franska Polynesien klättrade från den 400:e mest sökta destinationen till plats 160 på bara någon vecka, säger Mikael Robertsson, vd för Svenska Resenätverket som driver Flygresor.se.

Resorna till Söderhavet är ganska dyra och populära för just smekmånader när såväl flyg som hotell gärna kan få kosta lite mer. En flygbiljett från Sverige till Franska Polynesien kostar från cirka 12500 kronor tur och retur inklusive skatter och avgifter.

Bästa tiden att besöka den vackra övärlden är från maj till oktober. Att döma av sökningarna på Flygresor.se lär fler svenska bröllopspar gå i Victoria och Daniels fotspår, på en kritvit strand i Franska Polynesien, nästa sommar.

Länk: http://www.flygresor.se

08-558 015 02 alt. 073-10 14 000 mikael@flygresor.se

Svenska Resenätverket AB driver och utvecklar Sverige största nätverk av resesajter, t.ex. www.flygresor.sewww.charter.sewww.reseforum.sewww.flygbilligt.se och www.valutor.se