Flygresor.se hjälper sena semesterplanerare spara pengar

Flygresor.se - Sveriges största prisjämförelsesajt för flygresor storsatsar på att synas i sommar. Vårens äventyr med askmolnet och återkommande flygstrejker har gjort att många väntat med att boka sommarens resor in i det sista. Därför storsatsar Flygresor.se på flera stora kampanjer med TV-reklam, radio-reklam, utomhusreklam och intensiv banner annonsering på några av Sveriges största sajter för att påminna Sveriges konsumenter om att det finns stora pengar att spara på att jämföra priset på flygbiljetten innan man bokar.

- Många konsumenter vet inte skillnaden på en resebyrå och en prisjämförelsesajt, och betalar därmed ofta överpriser till dyra resebyråer för flygbiljetter som går hitta mycket billigare genom en prisjämförelsesajt, säger Mikael Robertsson som är VD på Svenska Resenätverket AB som driver Flygresor.se

- Fokus i våra kampanjer kommer ligga på populära semesterorter som t.ex. London, Paris, BarcelonaAlicante, Malaga, Rom, Aten, New York men självklart finns det pengar att spara oavsett var man ska flyga, fortsätter Mikael Robertsson.

Flygresor.se, www.flygresor.se, är Sveriges största prisjämförelsesajt för flygbiljetter. En enda sökning visar bästa pris på flygbiljetter från 5 charterbolag, drygt 30 resebyråer, ca 100 lågprisflygbolag och över 500 reguljära flygbolag. Under 2009 förmedlade Flygresor.se flygbiljetter till ett värde av ca 950 miljoner kronor.

073-10 14 000 mikael@flygresor.se

Flygresor.se, www.flygresor.se, är Sveriges största prisjämförelsesajt för flygbiljetter. En enda sökning visar bästa pris på flygbiljetter från 5 charterbolag, drygt 30 resebyråer och över 600 flygbolag.