Flygresor.se - 3 år & 10 miljoner sökningar

I dagarna firar Flygresor.se 3 år som prisjämförelsesajt. Lagom till 3 års jubileet gjordes i helgen sökning nummer 10.000.000 på flygresor.se. På bara 3 år har Flygresor.se gått från noll till att bli Sverige största prisjämförelsesajt för flyg.

- Flygresor.se har haft en fantastisk utveckling, och med nuvarande ökningstakt där vi passerat en miljon sökningar per månad, kommer sökning nummer 20 miljoner redan under år 2010, säger Mikael Robertsson som är VD på Svenska Resenätverket som driver Flygresor.se

Bakom den stora framgången står mycket hårt jobb på att göra en sajt som är enkel och samtidigt så komplett som möjligt. Flygresor.se har med fler resebyråer och flygbolag i jämförelsen än någon annan prisjämförelsesajt på den Svenska marknanden, och detta uppskattas av besökarna som kan spara stora pengar på att jämföra pris innan de bokar.

- När man ser hur stor prisskillnaden kan vara, för samma resa, mellan billigaste och dyraste resebyrån, inser man snabbt att det finns 1000-lappar att spara för en barnfamilj som ska ge sig ut och resa, säger Mikael Robertsson.

Att Flygresor.se är störst på den Svenska marknaden i antalet sökningar och bokningar innebär inte att sajten kommer sluta utvecklas. Just nu jobbas det för fullt på version 2.0 av Flygresor.se som kommer lanseras lagom till sommaren.

073-10 14 000 eller mikael@flygresor.se

Flygresor.se, www.flygresor.se, är Sveriges största prisjämförelsesajt för flygbiljetter. En enda sökning visar bästa pris på flygbiljetter från upp till 5 charterbolag, 30 resebyråer, 100 lågprisflygbolag och 500 flygbolag.