Fiskeriet Sverige AB stärker säljorganisationen och laddar för tillväxt.

Jonas Åsberg rekryteras till Fiskeriet Sverige AB som ny Försäljningschef. Han tillträder den 2 mars och har lång och gedigen kommersiell erfarenhet från livsmedel- och konsumentsektorn.

̶ Jag ser fram emot att vara med och utveckla bolaget vars satsning ligger helt rätt i tiden och har en otroligt stor potential framåt. Det ska bli spännande att tillsammans med mina kollegor få vara med och bygga upp en stark försäljningsorganisation i Sverige, säger Jonas Åsberg i ett uttalande.

Närmast kommer Jonas Åsberg från rollen som Försäljningschef Foodmark där han byggt upp en ny fältförsäljningsorganisation samt ansvarat för innesälj och haft ett tätt samarbete med KAM mot DVH. Innan dess har Åsberg innehaft rollen som Försäljningschef Exotic Snacks liksom samma roll hos Hemglass, och har även en bakgrund som KAM Coca-Cola liksom Produktchef Scan och Varumärkeschef Henkel.

̶ Jonas är en erkänt duktig förändringsledare och van att arbeta resultatorienterat och skapa vinnande team. Jag är övertygad om att han kan utveckla potentialen ytterligare med sin breda erfarenhet av ledarskap och att driva försäljning inom handel, säger bolagets VD Jörgen Bergqvist.

Fiskeriet Sverige AB säljer och marknadsför produkter till dagligvaruhandeln med både konsumentpackade produkter och ett brett utbud av färsk fisk till butikernas manuella diskar. Jonas Åsberg kommer att ansvara för försäljningsavdelningen samt ingå i företagets ledningsgrupp. Han ersätter nuvarande försäljningschef, Mats Eriksson, som fortsätter som affärsutvecklare inom Fiskeriet Sverige AB.

Även i den viktiga försäljningen av färsk fisk i Stockholm har organisationen stärkts genom att Axel Myrhed tillträder rollen som Säljchef Stockholm. Myrheds tidigare roll var säljare i Stockholm.

För mer information kontakta Jörgen Bergqvist, VD på Fiskeriet Sverige AB, 0730522484, jorgen.bergqvist@fiskeriet.se

• Media, kommunikation

• Stockholm

Fiskeriet Sverige AB säljer och marknadsför produkter till dagligvaruhandeln med både konsumentpackade produkter och ett brett utbud av färsk fisk till butikernas manuella diskar. Målet är att bli det kategoriledande varumärket på sjömat i den svenska dagligvaruhandeln. Fiskeriet Sverige AB hette tidigare Sjöboden allt i fisk AB, men bytte namn under 2018. 2019 lanserades de första produkterna under varumärket Fiskeriet och står för god mat från havet för hela livet.
Fiskeriet är experten som hjälper konsumenten att välja rätt bland havets delikatesser och står för hållbarhet, där miljö och hälsa är av central betydelse för oss. Det är viktigt att våra kunder alltid kan vara säkra på att våra produkter är av högsta kvalitet och produceras på ett hållbart sätt med liten påverkan på den yttre miljön. Vi fokuserar på kunden, nära samarbete och hög leveransgrad.
Genom Fiskeriet vill vi få fler människor att upptäcka hur underbart varierad, hälsosam och god mat från havet kan vara. Det är därför vi erbjuder både färsk, fryst och färdiglagat sjömat, tillsammans med kunskap och inspiration som förbättrar matupplevelsen.

Fiskeriet Sverige AB (då Sjöboden allt i fisk) blev en del av Insula-koncernen i januari 2017.

Jörgen Bergqvist

Presskontakt CEO 08-480 046 16