Pressinbjudan: Kronprinsessan delar ut pris i tävlingen Finn upp den 11 maj

Välkommen till prisutdelning i Finn upp 2009, Sveriges största idé- och uppfinnartävling för ungdomar! Kronprinsessan Victoria delar ut priser måndagen den 11 maj, kl 16 - 19 på Berns Salonger i Stockholm.

Hemliga uppfinningar avslöjas
På prisutdelningen avslöjas de vinnande uppfinningarna. Direkt efter erbjuds idéutställning med möjlighet att träffa ungdomarna bakom idéerna och se deras kreativa lösningar på vardagliga problem.

De vinnande bidragen kommer från Skåne, Stockholm, Uppsala, Västerbotten, Västra Götaland, Västmanland, Örebro och Östergötland.

Kl 16.00
Prisutdelningsceremonin inleds.
Kl 16.30 Kronprinsessan Victoria delar ut priser.
Kl 17.15 Prisutdelningen avslutas.
Kl 17.15 - 19.00 Utställning av pristagarnas idéer och mingel.

Konferencier: Krister Lindgren, Cirkör Event.
Vi bjuder på idéutställning med mat och dryck.

Anmälan
görs till anna@finnupp.se eller på 08-663 70 80. Vid ankomst, anmäl dig i entrén. Inbjudan kan också laddas ner som pdf på ingenjorsamfundet.se/press

Om Finn upp
Finn upp är en metod för lärare i skolår 6-9 som vill väcka sina elevers lust att upptäcka. Inte bara kunskap utan även sin förmåga till problemlösning och kreativt tänkande. Första tävlingen arrangerades för 30 år sedan av Ingenjörsamfundet, och sedan starten har över 48 000 idéer skickats in. Till Finn upp 2009 har 8550 elever skickat in 6229 uppfinningar. Läs mer på www.finnupp.se

Vill du veta mer om Finn upp och tävlingen?
Sofia Björkvi, projektledare Finn upp 2009.
Tel direkt 08-663 70 80. Mobil 070-750 70 14. sofia@finnupp.se

Madeleine Wikström, presskontakt Ingenjörsamfundet.
Tel direkt 08-663 57 53. madeleine.wikstrom@ingenjorsamfundet.se

Ingenjörsamfundet är yrkesorganisationen för dig som arbetar med naturvetenskap och teknik och är medlem i Fackförbundet SKTF, Fackförbundet ST, Finansförbundet, Försvarsförbundet eller Unionen. Ingenjörsamfundet gör det möjligt för dig att utvecklas i yrkeslivet. ingenjorsamfundet.se

• finn upp
  • idéer