SF Bio erbjuder unik chans att se "Kiss Rocks Vegas"

SF Bio erbjuder unik chans att se "Kiss Rocks Vegas"

För Kiss-fans är den 25 maj ett datum att lägga på minnet. Då, och endast då, visas konsertfilmen "Kiss Rocks Vegas" på biografer runt om i världen och i Sverige kan den ses hos SF Bio.

I november 2014 landade en helikopter med bandmedlemmarna i Kiss vid Hard Rock Hotel i Las Vegas och bjöd på en historisk konsert. Nu, för endast en kväll, kan Kiss fans uppleva denna spektakulära show där biopubliken dessutom får ta del av exklusivt material i form av bland annat en cirka 15 minuter lång intervju med bandmedlemmarna.

- Vi är alla oerhört stolta över den här produktionen, förklarar gitarristen Tommy Thayer som har producerat konsertfilmen "Kiss Rocks Vegas". Den fångar en unik show som måste ses på bio för bästa möjliga upplevelse.

- Vi rockade på Hard Rock i Las Vegas. Du kommer att få en nära och personlig upplevelse tillsammans med Kiss. Du kommer att älska det! säger trummisen Eric Singer.

Konserter är en del av det utbud som SF Bio presenterar som Eventbio.

- Konserter gör sig väldigt bra i biosalongen då ljud och bild lyfter både musiken och showen. Hos oss får fansen dessutom möjlighet att samlas och njuta tillsammans vilket är halva nöjet då man ser en konsert, säger Thomas Runfors, informationschef på SF Bio.

"Kiss Rocks Vegas" visas exklusivt på SF Bios biografer den 25 maj och biljetter finns till försäljning nu på sf.se, i SF Bios app och på biograferna.

SF Bio AB är Sveriges ledande leverantör av kultur och nöje med ca 12 miljoner biobesök per år. Vi driver 38 biografer med totalt 264 salonger och drygt 34 000 fåtöljer. Vi finns på 22 orter och hos oss arbetar 1 200 personer. Vi ingår i Nordic Cinema Group som ägs av Bridgepoint och Bonnier AB.

Filmstaden AB är en av Sveriges ledande leverantörer av kultur och nöje med ca 11 miljoner biobesök per år. Vi driver 32 biografer med totalt 254 salonger och drygt 32 000 fåtöljer. Vi finns på 16 orter och hos oss arbetar 1 200 personer. Vi ingår i Odeon Cinemas Group som ägs av världens största biografkedja AMC.