Mer Bollywood-film på SF Bio

Mer Bollywood-film på SF Bio

Den 6 juli är det premiär för filmen Sultan på SF Bio. Filmen visas över hela världen i samband med firandet av avslutningen på fastemånaden Ramadan och i samarbete mellan SF Bio och Londonbaserade First Picture Films som distribuerar kommersiell Bollywood-film i Europa.

Sultan är en berättelse om Haruyana-brottningens affischnamn Ali Khan, allmänt känd som "Sultan", den obestridde kungen i ringen, men hans karriär och personliga liv kröns inte av samma famgång.

Sultan är en lokal brottningsmästare med världen för sina fötter som drömmer om att representera Indien under OS. Afra är en ung tjej från samma lilla stad med liknande drömmar. Deras vägar möts och deras drömmar och ambitioner flätas samman.

Sultan är en berättelse om en brottares resa, från toppen till att leta efter en comeback som kräver att han besegrar alla odds mot honom. Sultan tror att han har vad som krävs men den här gången kommer det att krävas mer än han någonsin kan ana. Han har inget att förlora och allt att vinna i denna kamp för sitt livs match som kräver att han bokstavligen måste kämpa för sitt liv.

Huvudrollen spelas av Salman Khan och filmen är skriven och regisserad av Abbas Zafar.

Sultan visas i Stockholm (Skandia, Park, Filmstäderna Heron City, Kista och Scandinavia) Göteborg (Filmstaden Bergakungen och Göta), Malmö (Filmstaden Storgatan och Royal), Filmstaden Jönköping och på Royal i Uppsala.

Filmen visas under begränsad period mellan den 6-10 juli

Ytterligare information samt pressbilder kan fås av Emma Sjöblom på SF Bio, telefon 08-680 36 56, emma.sjoblom@sfbio.se

SF Bio AB är Sveriges ledande leverantör av kultur och nöje med ca 12 miljoner biobesök per år. Vi driver 38 biografer med totalt 264 salonger och drygt 34 000 fåtöljer. Vi finns på 22 orter och hos oss arbetar 1 200 personer. Vi ingår i Nordic Cinema Group som ägs av Bridgepoint och Bonnier AB.

Filmstaden AB är en av Sveriges ledande leverantörer av kultur och nöje med ca 11 miljoner biobesök per år. Vi driver 32 biografer med totalt 254 salonger och drygt 32 000 fåtöljer. Vi finns på 16 orter och hos oss arbetar 1 200 personer. Vi ingår i Odeon Cinemas Group som ägs av världens största biografkedja AMC.