Filmstaden Scandinavia öppnar IMAX-salongen igen på torsdag.

Filmstaden Scandinavia öppnar IMAX-salongen igen på torsdag.

På grund av problem med undertaket på Filmstaden Scandinavia beslöt SF Bio i torsdags att stänga samtliga salonger av säkerhetsskäl. Arbetet med att åtgärda bristerna startade omgående och tack vare intensivt arbete dygnet runt kommer några salonger att öppna igen redan på torsdag 22/12.

IMAX-salongen samt VIP-salongerna 12, 13, 14 och 15 kommer att öppnas igen på torsdag 22/12.

Arbetet fortsätter i övriga salonger och fler kommer att öppna innan helgen. Informationen på sf.se kommer att uppdateras löpande till dess alla salonger är i drift.

Alla biljetter som är köpta och inte återlösta gäller självklart fortfarande. Som vanligt kan man köpa biljetter på sf.se eller i våra biljettkassor. Även kassorna på Filmstaden Scandinavia håller öppet under stängningen.

Biljetter till de stängda salongerna kommer att släppas så fort det är klart att de öppnar igen.

Nu släpps också biljetter till ”Rogue One – A Star Wars Story” i IMAX-salongen för hela januari.

”Det har varit jobbiga dagar då vi tvingats ställa in under en av de mest intensiva perioderna”, säger Malin Lundstedt, operativ chef på SF Bio. ”Problemen är åtgärdade och besiktningarna har gått bra. Nu ser vi fram emot alla besökare i jul och står väl rustade för helgerna”

För ytterligare information, kontakta SF Bios Informationschef Thomas Runfors. Tel. 08-680 36 83 eller thomas.runfors@sfbio.se

SF Bio AB är en av Sveriges ledande leverantörer av kultur och nöje med ca 12 miljoner biobesök per år. Vi driver 38 biografer med totalt 264 salonger och drygt 34 000 fåtöljer. Vi finns på 22 orter och hos oss arbetar 1 200 personer. Vi ingår i Nordic Cinema Group som ägs av Bridgepoint och Bonnier AB.

Filmstaden AB är en av Sveriges ledande leverantörer av kultur och nöje med ca 11 miljoner biobesök per år. Vi driver 32 biografer med totalt 254 salonger och drygt 32 000 fåtöljer. Vi finns på 16 orter och hos oss arbetar 1 200 personer. Vi ingår i Odeon Cinemas Group som ägs av världens största biografkedja AMC.