​Filmfrossa för de unga då SF Bio anordnar Barnens Biodag

​Filmfrossa för de unga då SF Bio anordnar Barnens Biodag

Söndagen den 25 september välkomnar SF Bio alla små och stora barn när de för femte gången anordnar Barnens Biodag. Då finns det chans att se massor av barn- och ungdomsfilmer för halva priset, fram till kl.15.00.

- Under Barnens Biodag maxar vi utbudet av filmer för den yngre publiken. Vi visar allt från Knattebio-filmer som passar de allra minsta till sådana som riktar sig till något äldre barn. Dessutom har vi fått chansen att förhandsvisa två filmer som ännu inte har haft biopremiär, säger Helena Eklund, Marknadschef på SF Bio.

Barnens Biodag har hunnit bli en välbesökt tradition som äger rum två gånger om året. Söndagen den 25 september mellan kl.10.00 och 15.00 visar SF Bios biografer över hela landet barnfilm och biljetterna säljs till halva priset. Majoriteten av filmerna som visas ingår i ordinarie repertoar men publiken har också chansen att se två förhandsvisningar, ”Siv sover vilse” och ”Upp i det blå”.

- Vi är glada över att vi fått chansen att förhandsvisa två svenska produktioner. Det känns extra roligt att ”Siv sover vilse” nu får premiär på bio, då filmens manusförfattare Lena Hanno Clyne förra året belönades med SF Bios Barnfilmsstipendium på 100 000 kr för manuset, säger Helena Eklund, Marknadschef på SF Bio.

Barnens Biodag anordnas i alla städer där SF Bio har biografer och erbjudandet om halva priset gäller alla filmer som startar fram till kl. 15.00.

På SF Bios hemsida, sf.se, och app finns all information om aktuella filmer, biografer och föreställningstider. Biljetter till samtliga föreställningar släpps till försäljning måndagen den 19 september.

För mer information kontakta PR-ansvarig Caroline Hellström, 08-680 37 37.

SF Bio AB är en av Sveriges ledande leverantörer av kultur och nöje med ca 12 miljoner biobesök per år. Vi driver 38 biografer med totalt 264 salonger och drygt 34 000 fåtöljer. Vi finns på 22 orter och hos oss arbetar 1 200 personer. Vi ingår i Nordic Cinema Group som ägs av Bridgepoint och Bonnier AB.

Filmstaden AB är en av Sveriges ledande leverantörer av kultur och nöje med ca 11 miljoner biobesök per år. Vi driver 32 biografer med totalt 254 salonger och drygt 32 000 fåtöljer. Vi finns på 16 orter och hos oss arbetar 1 200 personer. Vi ingår i Odeon Cinemas Group som ägs av världens största biografkedja AMC.