Alexander Skarsgård närvarar vid galapremiären av Legenden om Tarzan

Måndagen den 11 juli rullas den röda mattan ut framför Filmstaden Sergel i Stockholm då långfilmen Legenden om Tarzan har galapremiär. Alexander Skarsgård spelar huvudrollen som Tarzan och kommer att finnas på plats för att möta sina fans.

Den 11 juli har Legenden om Tarzan galapremiär på SF Bios biograf Filmstaden Sergel då den, med start 20.15, visas i samtliga av biografens salonger. Det innebär att ca 2000 personer får möjligheten att se filmen samtidigt. En av dessa kommer att vara huvudrollsinnehavaren själv, Alexander Skarsgård.

• Det känns väldigt roligt att anordna en stor filmfest för så många som 2000 personer i samband med Legenden om Tarzans galapremiär, säger Sture Johansson, programdirektör på SF Bio. Vi gläds också åt att Alexander Skarsgård har möjlighet att närvara och skänka stjärnglans till tillställningen.

Det har gått många år sedan mannen, som kallas Tarzan (Alexander Skarsgård), lämnade djungeln för ett liv som John Clayton, Lord Greystoke, med sin älskade Jane (Margot Robbie) vid sin sida. Han har nu blivit inbjuden att åka tillbaka till Kongo som ett sändebud åt parlamentet, omedveten om att han bara är en bricka i ett dödligt spel av girighet och hämnd. Regisserad av David Yates, som regisserat de senare filmerna om Harry Potter. I övriga roller ser vi bland annat Oscar®nominerade Samuel L. Jackson, Christoph Waltz och Djimon Hounsou.

Biljetter till galapremiären av Legenden om Tarzan den 11 juli finns att köpa på sf.se. Onsdagen den 13 juli har Legenden om Tarzan biopremiär över hela landet.

SF Bio AB är Sveriges ledande leverantör av kultur och nöje med ca 12 miljoner biobesök per år. Vi driver 38 biografer med totalt 264 salonger och drygt 34 000 fåtöljer. Vi finns på 22 orter och hos oss arbetar 1 200 personer. Vi ingår i Nordic Cinema Group som ägs av Bridgepoint och Bonnier AB.

Filmstaden AB är en av Sveriges ledande leverantörer av kultur och nöje med ca 11 miljoner biobesök per år. Vi driver 32 biografer med totalt 254 salonger och drygt 32 000 fåtöljer. Vi finns på 16 orter och hos oss arbetar 1 200 personer. Vi ingår i Odeon Cinemas Group som ägs av världens största biografkedja AMC.