Fasadgruppen har inlett samarbete med Allsvenskan 2020

Fasadgruppen har inlett samarbete med Allsvenskan 2020

Fasadgruppen har ingått samarbete med Fotbollsallsvenskan 2020. Samarbetet innebär att Fasadgruppen Norden AB kommer att exponera sitt varumärke vid 15 matchtillfällen under säsongen med premiärvisning den 17 juni med matchen AIK-IFK Norrköping.

Fotbollsallsvenskan 2020 blir den 96:e säsongen sedan starten 1924 och är Sveriges högsta liga i fotboll. 16 lag är kvalificerade för spel efter resultat från Allsvenskan och Superettan 2019. Säsongen skulle ha inletts 5:e april 2020, men premiären fick skjutas upp till den 14 juni på grund av Coronapandemin.

”Vi på Fasadgruppen har ett stort engagemang för svensk sport och brinner för samverkan och social samhörighet. Vi ser fram emot att uppleva fotboll på högsta nivå och vi håller tummarna för att vi förhoppningsvis får möjlighet att göra det på plats tillsammans med våra kunder senare under säsongen, säger Pål Warolin VD och koncernchef Fasadgruppen”.

Samtliga matcher i Allsvenskan direktsänds av Discovery-group med Kanal 5 som huvudkanal. Syftet med satsningen är att Fasadgruppen vill sponsra Allsvenskan som är den högsta divisionen i fotboll för klubblag i Sverige och dels för att öka varumärkeskännedomen mot målgruppen vars intresse är idrott i allmänhet och fotboll i synnerhet.

”Vi är mycket glada över förtroendet att fördjupa vårt samarbete med Fasadgruppen Norden AB. Från vår sida är Fasadgruppen ett varumärke som på alla plan passar in i den miljö som Allsvenskan utgör. Vi både tror och hoppas på att resultatet av satsningen ska göra stort avtryck både för varumärket som för relationerna till nya och befintliga kunder, säger Marcus Persson, Affärsområdeschef på Yakka Sports & Events”.

För mer information, kontakta:
Michèle Ferrari, Marknadschef Fasadgruppen, michele.ferrari@fasadgruppen.se.
Marcus Persson, Affärsområdeschef, Yakka Sports & Events, marcus@scandinaviansale.se

Fasadgruppen Norden AB är Nordens största och Sveriges enda rikstäckande totalentreprenör av hållbara fasader med lokal närvaro, konkurrenskraftiga priser och gedigen erfarenhet av fasader. Verksamheten bygger på lokala entreprenörsdrivna företag med tydligt fokus på samverkan, engagemang och kompetens. Vi arbetar på nordiska marknaden och våra huvudsakliga kunder är fastighetsägare, byggbolag, fastighetsförvaltare, konsulter, bostadsrättsföreningar, stat, kommun och landsting.

Fasadgruppen är i en expansiv fas och marknadsledande i branschen. Koncernen omsätter 1,2 miljarder kronor och har cirka 600 anställda. Huvudkontoret finns i Stockholm.