Genova ny kund till Estate Logs

Genova Property Group AB ("Genova"), ett fastighetsbolag som äger, förvaltar och utvecklar fastigheter med fokus på Storstockholm och Uppsala, har valt att starta ett samarbete med det svenska proptechbolaget Estate Logs AB ("Estate Logs") för att digitalisera och effektivisera sin fastighetsförvaltning.

Genova äger ett fastighetsbestånd som per den 30 juni 2020 uppgick till cirka 4,7 miljarder kronor och har beslutat att genomföra ett pilotprojekt med Estate Logs i Knivsta. Den initiala tjänsten som kommer att användas är Estate Logs digitala plattform för att dokumentera, effektivisera och skapa en hållbar fastighetsförvaltning.

"Estate Logs ger oss ett verktyg för att på enkelt sätt få kontroll över vår resursanvändning. Vi kan därmed fokusera på vår kärnverksamhet genom att Estate Logs underlättar dokumentation och uppföljning av fastighetsförvaltningen" säger Henrik Sandström, fastighetschef på Genova.

"Vi på Estate Logs är väldigt stolta över att ha vunnit Genovas förtroende. Genova är ett modernt fastighetsbolag som ligger i framkant vad gäller användandet av nya tjänster för att förbättra upplevelsen för sina hyresgäster. Deras vision om att utveckla och förvalta hållbara fastigheter är precis det vår plattform hjälper till med. Vi vill bli en långsiktig och hållbar partner som stöttar och hjälper Genova att nå sina mål" säger Andreas Frydén, VD på Estate Logs.

För mer information, vänligen kontakta:

Andreas Frydén, VD för Estate Logs
andreas@estatelogs.com

• Fastigheter, fastighetsförvaltning

• fastighetsförvaltning
  • proptech
  • estatelogs
  • fastigheter
  • genova

Estate Logs är en digital platform som genom modern teknologi skapar en hållbarare och smartare fastighetsförvaltning. Vår plattform skapar en bättre arbetsmiljö, hållbar ekonomi och ökad kundnytta.