Gasbranschen möts i Stenungsund

Klimat-, miljö- och energifrågor diskuteras alltmer. I alla dessa frågor har energigaserna viktiga roller att spela på vägen mot det hållbara samhället.

- Mycket är på gång på den svenska energigasmarknaden och det vill Energigas Sverige gärna berätta om på Gasdagarna, säger Anders Mathiasson, VD för Energigas Sverige.

GasDagarna äger rum 20-21 oktober i Stenungsund med över 300 deltagare. Myndigheter, politiker, företag, forskare och organisationer deltar i ca 40 föredrag. Allt ifrån Shells naturgasprojekt i Skåne till biogasproduktion inom lantbruket kommer att diskuteras. Södra Skogsägarna och Pöyry talar om skogen räcker för förgasning, medan Viking Line och Sveriges Hamnar talar om möjligheterna med flytande gas. Satsningar på DME och LNG för tung trafik tas upp och ex både Scania och Volvo deltar. På torsdag eftermiddag talar Lars Grönstedt om NordStream och författaren Stefan Edman om de kommande klimatförhandlingarna.

Tid: kl 10.00 den 20 oktober till kl 17.00 den 21 oktober
Plats: Stenungsund Yacht Club, Södra Stenungsön, Stenungsund

Läs mer om alla föredrag i det bifogade dokumentet eller på vår hemsida: www.energigas.se