Underhållsarbete vid Liquiline CA80TP (Tot-P)

VA SYD väljer totalfosforanalysator från Endress+Hauser

I en av sina senaste upphandlingar valde VA SYD Endress+Hauser´s Liquiline CA80TP (Tot-P) för mätning på utgående vatten från Sjölunda avloppsreningsverk.

"Analysatorn låg rätt i pris och teknisk specifikation, samtidigt känns det tryggt då Endress+Hauser´s analyspaket blivit valt till ett större projekt i Stockholmsområdet" säger Martin Hommel processtekniker VA SYD.

Liquiline CA80TP är en kolorimetrisk analysator lämpad för mätning på kommunalt och industriellt avloppsvatten. Dessutom är den direkt jämförbar med labbresultat då den bestämmer totalfosfor enligt den blå metoden EN ISO 6878. Utöver detta är den utvecklad för högprecis dosering av reagenser med lång livslängd vilket ger låga kostnader över tid. Analysatorn går även om så önskas att utrustas med möjlighet till fjärråtkomst för effektiv supporthantering.

"Vi tackar för förtroendet VA SYD har gett oss. Dessutom är vi lokaliserade här i Malmö vilket gör det smidigt för oss att ha en hög närvaro under driftsättningen och efterföljande service. För oss är det viktigt att analysatorn gör sitt jobb" säger Carl Theander säljare på Endress+Hauser.

Världsledande leverantör av processinstrumentering och tjänster till industrin.

Flödesmätare Tryckgivare Nivåmätning Temperatur Analys Systemprodukter

Kontakt:

Endress + Hauser AB
Sundbybergsvägen 1
Solna

Email: info.se.sc@endress.com
Hemsida: www.se.endress.com

Patrik Augustin

Presskontakt Marknadschef Marknad 08-55511600

People for Process Automation

Världsledande leverantör av processinstrumentering och tjänster till industrin.

Flödesmätare
Tryckgivare