Gå direkt till innehåll
Sunne kan glädjas åt att Astar får fortsätta utbilda ny arbetskraft till restaurangbranschen.

Viktig anbudsvinst ger Astar i Sunne förnyat förtroende

Lilla Sunne med 13 000 invånare kan glädjas åt att Astar får fortsätta utbilda ny arbetskraft till restaurangbranschen.

Astar som bedriver vuxen- och arbetsmarknadsutbildningar är en liten enhet med stora drömmar att utbilda och förädla nya förmågor inom restaurangbranschen med inriktning mot kock/kallkök och servering.

Nu kan Sunne-verksamheten ladda för 4 nya år på uppdrag av Arbetsförmedlingen. Anbudsvinsten kommer omsätta cirka 1,5 miljoner kronor per år.

- Vi är tacksamma och ödmjuka för förtroendet att få fortsätta utbilda ny arbetskraft i Värmland. Restaurangbranschen har lidit särskilt hårt under pandemin och genom det här avtalet får vi förhoppningsvis en möjlighet att vara med och bidra till branschen när restriktionerna successivt lättas upp i vårt samhälle. Vi är stolta över vår verksamhet i Sunne och med det här avtalet i ryggen kan vi bidra långsiktigt, säger Marie Sjöström, enhetschef.

Regioner

ThorenGruppen AB är ett norrländskt familjeägt utvecklingsföretag med stort samhällsengagemang. Företaget grundades 1999 och har expanderat varje år. Idag har vi över 2 000 medarbetare och 16 000 elever/deltagare inom våra utbildningsverksamheter.

Paula Hammerskog

Presskontakt Kommunikationsdirektör 073-334 87 50

Bra utbildning i hela Sverige

Edukatus bildades 1999, då som ThorenGruppen. Organisationen bytte namn i september 2024, några månader efter att nya ägare tillträtt. Edukatus driver förskolor, grundskolor, gymnasier och vuxenutbildningar i hela Sverige. Vi har strax över 15 000 förskolebarn, elever och vuxendeltagare i våra verksamheter. Idag är vi över 1 800 medarbetare.

Edukatus

Stora Nygatan 52