Klart att Tegs FF blir Team ThorenGruppen FF

Klart att Tegs FF blir Team ThorenGruppen FF

Strax innan jul tog ThorenGruppen över Tegs SK:s plats i division II-fotbollen kommande säsong. Nu är det också klart att laget skiftar klubbnamn. Team ThorenGruppen FF, benämnt Team TG FF, blir nya namnet på föreningen.

Svenska Fotbollsförbundet beslutade i onsdags att bevilja namnändringen med omedelbar verkan vilket innebär att laget kommer att spela under nya klubbnamnet i Ersbodacupen redan nästa helg.

Därmed kommer ThorenGruppen – som sedan tidigare förfogar över två innebandylag i i herrarnas allsvenska och damernas division I – utöka till att från och med 2015 bestå av två fotbollslag. Förutom Team ThorenGruppen i division II Norra Herrar kommer föreningen även att ha ett lag i division V kommande säsong under namnet Team ThorenGruppen Ungdom FF.

Ämnen

ThorenGruppen AB är ett norrländskt familjeägt utvecklingsföretag med stort samhällsengagemang. Företaget grundades 1999 och har expanderat varje år. Idag är vi över 1 000 medarbetare och driver bland annat gymnasieskolor, grundskolor och vuxenutbildning från Arvidsjaur i norr till Malmö i söder.

Paula Hammerskog

Presskontakt Kommunikationsdirektör 073-334 87 50

Bra utbildning i hela Sverige

Edukatus bildades 1999, då som ThorenGruppen. Organisationen bytte namn i september 2024, några månader efter att nya ägare tillträtt. Edukatus driver förskolor, grundskolor, gymnasier och vuxenutbildningar i hela Sverige. Vi har strax över 15 000 förskolebarn, elever och vuxendeltagare i våra verksamheter. Idag är vi över 1 800 medarbetare.

Edukatus

Stora Nygatan 52