Astar i Luleå har fått grönt ljus från Skolinspektionen för sin verksamhet.

Grönt ljus från Skolinspektionen för Astars verksamhet i Luleå

Här är ett kvalitetskvitto från Norrbotten. Astars verksamhet i Luleå har fått grönt ljus från Skolinspektionen.
- Det visar att vi jobbar med rätt kvalitet och styrning, säger enhetschefen Fredrik Eklund.

Skolinspektionen har granskat Astars verksamhet i Luleå utifrån ett coronaperspektiv och hur man klarat av att ställa om sin undervisning och verksamhet under coronaperioden.

Och Astar i Luleå fick alla rätt. Skolinspektionen hade inget att anmärka på utan gav Astar grönt ljus i sin granskning.

- Det känns verkligen skönt. När Skolinspektionen granskar en verksamhet brukar det alltid komma någon rekommendation men nu hittade de ingenting, det var inte en enda sak som behövde åtgärdas. Det visar att vi jobbar med rätt kvalitet och rätt styrning, säger enhetschefen Fredrik Eklund.

Regioner

ThorenGruppen AB är ett norrländskt familjeägt utvecklingsföretag med stort samhällsengagemang. Företaget grundades 1999 och har expanderat varje år. Idag har vi över 2 000 medarbetare och 16 000 elever/deltagare inom våra utbildningsverksamheter.

Paula Hammerskog

Presskontakt Kommunikationsdirektör 073-334 87 50

Bra utbildning i hela Sverige

Edukatus bildades 1999, då som ThorenGruppen. Organisationen bytte namn i september 2024, några månader efter att nya ägare tillträtt. Edukatus driver förskolor, grundskolor, gymnasier och vuxenutbildningar i hela Sverige. Vi har strax över 15 000 förskolebarn, elever och vuxendeltagare i våra verksamheter. Idag är vi över 1 800 medarbetare.

Edukatus

Stora Nygatan 52