Gå direkt till innehåll
Yrkesgymnasiet huserar i det som tidigare var Hanssons butik i Munkedal. Skolan har fem program och totalt åtta inriktningar.

Yrkesgymnasiet i Munkedal expanderar och får ansiktslyftning

Yrkesgymnasiet i Munkedal får en ansiktslyftning. Nu ska skolan konceptanpassas och dessutom utökas skollokalerna med 200 kvadratmeter.

Denna nyhet publicerades då företaget Edukatus namn var ThorenGruppen.

För två år sedan övertog ThorenGruppen Lärlingsgymnasiet i Munkedal, som numer heter Yrkesgymnasiet. Skolan har 143 elever fördelade på åtta inriktningar och fem program; Försäljning och service, Bygg-och anläggning, EL- och energi, Fordon- och transport samt Industri

Nu har det inletts en ombyggnation av skolan då den ska anpassas till Yrkesgymnasiets koncept. I detta ingår också att skolan expanderar med 200 kvadratmeter inom befintlig fastighet.

– Vi kommer att få modernare och mer konceptanpassade lokaler. Det blir egna lokaler för elevhälsoteamet, fler grupprum och klassrum och dessutom får vi uppehållsrum där eleverna kan umgås på rasterna och bygga sammanhållning, säger Martin Hultman, biträdande rektor.

Ombyggnationerna av skolan är i full gång, en del står klart till skolstart och allt väntas vara helt klart i december.

Paula Hammerskog

Presskontakt Kommunikationsdirektör 073-334 87 50

Bra utbildning i hela Sverige

Edukatus bildades 1999, då som ThorenGruppen. Organisationen bytte namn i september 2024, några månader efter att nya ägare tillträtt. Edukatus driver förskolor, grundskolor, gymnasier och vuxenutbildningar i hela Sverige. Vi har strax över 15 000 förskolebarn, elever och vuxendeltagare i våra verksamheter. Idag är vi över 1 800 medarbetare.

Edukatus

Stora Nygatan 52