Brämhults juice bäst i test

Brämhults Nypressade Apelsiner har nyligen utsetts till den godaste apelsinjuicen på marknaden.

Testet är genomfört av sajten Manifesto.se som skriver om branding, design och sociala medier, och drivs av Michael Nilsson och Petra Lundin. I testet - som är det första av flera i bloggserien ”Manifesto testar” - har fem av butikshyllans mest populära juicer smaktestats och resultaten baseras på betyg från testpanelen bestående av sex personer.

Så här skriver Manifesto.se om testresultatet:

”Brämhults Nypressade Apelsiner utsågs till den absolut godaste av panelen. Den är relativt ostörd i sin plats på tronen. Tvåan är däremot något oväntad, God Morgon Apelsin. Trots att den är framställd från koncentrat var den godare än trean, Tropicana Pure Premium Original. Denna uppstickare är därmed också testets mest prisvärda.

1. Brämhults, Nypressade Apelsiner (29.90 kr/l). Total poäng: 53 av 60
2. God morgon Apelsin, från koncentrat (16,50 kr/l). Total poäng: 43 av 60
3. Tropicana Pure Premium Original, färskpressad (29.95 kr/l). Total poäng: 38 av 60
4. Bravo Apelsin, från koncentrat (13,50 kr/l). Total poäng: 24 av 60
5. Svansö Fairtrade, från koncentrat (21,50 kr/l). Total poäng: 21 av 60

Absolut godast: Brämhults Nypressade Apelsiner.
Absolut mest prisvärd: God Morgon Apelsin.”

Brämhults marknadschef Johan Kikas kommenterar testresultatet:

- Givetvis blir vi glada när vi får uppskattning för vår kvalitet. Vi pressar apelsiner varje dag i vårt presseri i Brämhult utanför Borås, för att kunna erbjuda marknadens godaste juice. Även om det här är ett relativt litet smaktest hoppas vi att det speglar den goda smak och höga kvalitet vi alltid eftersträvar.

För mer information om Brämhults, kontakta Johan Kikas, marknadschef (johan.kikas@bramhults.se, 0709774515) eller besök http://www.bramhults.se. För mer information om testet, besök http://www.manifesto.se

Ämnen

Brämhults tillgodoser behovet av färska juicer, smoothies och fruktdrycker i Sverige och övriga Norden. Till Brämhult kommer 400 ton citrusfrukter och morötter i veckan, som pressas och levereras efter beställningar varje arbetsdag. Det finns inget lager med färdig juice; kunderna dricker en juice som är gjord så nära konsumtionstillfället som möjligt, om de inte pressar frukten själva hemma förstås.

Ulrika Lång Gerdén

Presskontakt International Sr Brand Manager Brämhults +46 (0)33 20 45 68
Marie Lansinger

Presskontakt International Marketing Director +46 33 - 722 66 03

The best of fruit

Vi arbetar passionerat med alla former av juicer och fruktdrycker. Under samma tak samlas flera varumärken som på sitt egna unika sätt ger dig det bästa från frukt. Med allt från nypressade säsongsfrukter till fruktiga bärsoppor finns det en produkt för dagens alla behov och tillfällen. Helt naturligt och fantastiskt gott!

Eckes Granini

Källbäcksrydsgatan 23