NYHET! Monster Jams monstertruckar i team med kaxiga Speedsters och ATV:s. Motorfest för hela familjen Friends Arena 7 november

Motorfesten på Friends Arena närmar sig. Den 7 november är det dags för de specialbyggda giganterna att ryka ihop i utmanande dueller, höga hopp, grussprutande donuts och snabba race. Nytt för i år är att Monster Jams monsterruckar inte bara mäter sina krafter mot varandra. I år bildar de också team med kaxiga Speedsters och ATV:s i tuffa och tunga heat.

Publikfavoriterna Grave Digger, El Toro Loco och Max-D är på plats och kommer att visa vad de går för när Monster Jams monstertruckar gör sig klara för start på Friends Arena. Taket på arenan är stängt och banan är snabb med riktigt höga hopp och helt perfekt för wheelies och volter för monstertruckarna som vill försöka sig på det.

Scooby-Doo och N.E.A. Police är namn att lägga på minnet. Det är monstertruckar som visar upp sig i Sverige för allra första gången men som redan har hunnit sätta sig i respekt på de stora arenorna i Nordamerika. På Friends Arena ger de sig in i fajten utan minsta tvekan.

Scooby–Doo körs av fightern och en av startfältets två kvinnliga förare - Bailey Shea. N.E.A. Police körs av Aaron Basil som också har en syskonfajt att vinna. Hans bror Daron Basl är föraren i Monster Mutt Rottweiler.

Svenske racerföraren Alx Danielsson är också klar för start. Den här gången i den tunga och mäktiga monstertrucken Blue Thunder. Med förra årets bästa poängplock i Monster Jams donuts-tävling på Friends Arena är han revanschsugen och kommer att hårdsatsa när motorfesten drar igång igen. Totalt kommer tio monstertruckar till start.

Biljetter: ticnet.se, friendsarena.se och biljettkassan Friends Arena.

#MoreMonsterJam Monster Jam, 7 november 2015 Friends Arena.

• Pit Party kl 11-13
  • Monster Jam show 15-17