Gå direkt till innehåll
Robert och Ann-Helen Renblom, ägare av Direkten Simhallskiosken och nya Direkten Kiruna

Direkten öppnar ny butik i Kiruna

Den 15 maj öppnar Direkten upp sin andra butik i Kiruna. Butiken ligger i galleria Sjuan i Kirunas nya handelskvarter Kiruna C. Robert och Ann-Helen Renblom, ägare av Direkten Simhallskiosken och Direkten Kiruna, berättar att den nya butiken blir en komplettering till Direkten Simhallskiosken.

– I och kring galleria Sjuan kommer det att finnas många arbetsplatser, bostäder och andra butiker och vi tror att Direkten Kiruna blir välbesökt och uppskattad i den nya centrumkärnan. Vi ser fram emot att hälsa både gamla och nya kunder välkomna med fina erbjudanden och giveaways i butiken, säger Robert.

– Det är extra roligt med handlare som inser vikten av att förändra sig. Man måste våga att satsa lite för att lyckas i framtidens servicehandel, säger Svante Törnqvist, vd på Direkten.

Direkten är kvartersbutiken med en stark lokalförankring och ett brett utbud av service och tjänster, allt från spel och paketombud till tobak, dryck och godis.