Diabetes Wellness Award - för unga lovande forskare i Sverige

Diabetes Wellness Award - för unga lovande forskare i Sverige

Diabetes Wellness Sverige jobbar för att driva forskningen kring diabetes framåt. Varje år delar vi ut anslag till flera lovande forskningsprojekt. För att hjälpa unga, drivna forskare har vi skapat Diabetes Wellness Award. Det är utformat för att finansiera mindre projekt från unga, lovande forskare i Sverige som strävar efter att göra den typ av livsförändrande genombrott som våra givare hoppas att finansiera genom sina donationer till Diabetes Wellness Sverige.

Ansökningar om bidrag på upp till 250 000 kronor är välkomna, antingen grundläggande eller klinisk forskning relaterad till orsakerna, komplikationer av eller potentiella botemedel för diabetes.

Ansök online via länken: http://www.drwf.org.uk/open-funding
Sista ansökningsdag är måndag 30 mars 2015.

För mer information besök: www.diabeteswellness.se

Insamlingsstiftelsen Diabetes Wellness Sverige ingår i ett nätverk av hjälporganisationer som alla jobbar mot samma slutgiltiga mål - att hitta ett botemedel mot diabetes. Diabetes Wellness Sverige är med och finansierar flera lovande forskningsprojekt inom diabetes, med förhoppningen att ta oss ett steg närmre en lösning på problemen kring diabetes.