Zac Posen och DHL hyllar läraryrket med specialdesignad väska

– Transport- och logistikföretaget DHL och modeundret Zac Posen har tillsammans designat en läderväska i begränsad upplaga. Syftet är att samla in pengar och väcka uppmärksamhet kring den ideella organisationen TeachersCount, som verkar för att höja läraryrkets status i USA. För ändamålet har Zac Posen designat en läderväska i begränsad upplaga med DHL som finansiär av produktionen. Priset ligger på 400 USD och väskan kommer att säljas exklusivt på kampanjsajten www.toteforteachers.org. För varje väska som säljs kommer DHL att donera samtliga intäkter till den amerikanska organisationen TeachersCount. Läderväskan är tillverkad i utsökt italienskt läder med DHL:s egna färger, rött och gult. Den specialdesignade väskan producerades i Toscana i samband med Zac Posens ordinarie kollektion av handväskor. Väskans mått är cirka 30 cm bred och 35 cm hög och har en rejäl gul axelrem. – Jag designade väskan med avsikten att den skulle vara kul, feminin, lättåtkomlig och lite sportig. Inspirationen bakom väskans livfulla röda och gula färger kommer från min samarbetspartner DHL:s karakteristiska färger. Min förhoppning är att fashionabla damer kommer att bära denna väska som ett erkännande av lärarnas fantastiska insatser i samhället, säger Zac Posen. – Jag skulle inte vara där jag är idag om det inte vore för de kreativa, artistiska och stöttande lärarna som alltid uppmuntrade mig till att tänka utanför ramarna och att inte vara rädd för att använda min fantasi. Projektet med DHL och TeachersCount är mitt sätt att tacka lärare för allt de har gjort för mig under årens lopp, fortsätter Zac Posen. För mer information kontakta: Cecilia Sidmalm, kommunikationschef DHL Global Forwarding (Sweden) Tel: +46 (0)771 400 400 Tel dir: +46 (0)8 519 338 41 Mobil: +46 (0)706 720 558 E-post: cecilia.sidmalm@dhl.com Om Zac Posen Zac Posen, New York, är ett internationellt modeföretag som marknadsför, licensierar och distribuerar kläder och accessoarer under märket Zac Posen. Under Zac Posens kreativa ledning har företaget haft en snabb tillväxt de senaste åren. Märket har tre kollektioner varje år och vänder sig till sofistikerade, feminina och starka kvinnor i alla åldrar. Utöver kläder avsedda för vardagen, kontoret och festen, inkluderar dessutom Zac Posens lyxiga livsstilskollektioner päls, strumpbyxor, skor och handväskor, se www.zacposen.com. Om TeachersCount TeachersCount är en ideell organisation i USA som verkar för att höja läraryrkets status och ordna resurser till utbildningsväsendet. TeachersCount kan genom sina många initiativ hjälpa lärare och blivande lärare och förser allmänheten med olika medel för att stödja läraryrket. För mer information om TeachersCount, se www.teacherscount.org. Om DHL DHL är världsledande inom internationell expressfrakt och logistik, och har som specialitet att ta fram innovativa och skräddarsydda kundlösningar. DHL erbjuder expertis inom express, flyg- och sjöfrakt, landtransporter, kontraktslogistik och internationella brevtjänster, i kombination med ett världsomspännande och heltäckande nätverk tillsammans med en god kännedom av lokala marknader. DHL:s internationella nätverk binder samman fler än 220 länder och territorier över hela välden. 285 000 medarbetare arbetar för att ge snabb och pålitlig service som överträffar kundernas förväntningar. DHL är ett varumärke som tillhör Deutsche Post World. 2006 hade koncernen en omsättning på 60 miljarder euro. www.dhl.se www.dhl.com